41 de oameni au murit după ce un avion al companiei Aeroflot a luat foc la aterizare. Incidentul a avut loc pe aeroportul Sheremetievo, din Moscova, in mai 2019.
Avionul prabusit in Moscova a fost in Romania. Pilotul a zburat desi aeronava avea defectiuni tehnice. Un Suhoi Superjet 100, cu numar de inmatriculare RA89098, a fost implicat zilele acestea intr-un grav accident. La scurt timp de la decolare, pilotul a intors aeronava si a incercat doua aterizari, ambele fortate.
Conform celor declarate de supravietuitorii din Rusia, aeronava ar fi fost lovita de un fulger. Cu toate astea, compania Aeroflot sustine ca aeronava s-a intors la sol din cauza unei defectiuni tehnice. Se pare ca acelasi lucru s-a intamplat in urma cu cateva saptamani, si in Romania.
„Sunt 37 de supraviețuitori: 33 de pasageri și patru membri ai echipajului”, a anunțat un oficial din ancheta care investigează cauzele producerii accidentului aviatic din Moscova.
Pilotul a solicitat, la cateva minute de la decolare, permisiunea sa aterizeze pe aeroportul Otopeni. In momentul in care a ajuns la sol, aeronava a fost preluata de catre angajatii aeroportului. Acestia au stat de vorba cu pilotii si au constatat ca aeronava are o defectiune tehnica si trebuie sa ramana la sol.
Cand a auzit asta, pilotul s-ar fi suparat. Acesta a intrebat ce se poate face pentru ca aeronava sa decoleze si sa zboare, fara incidente. In ciuda sfaturilor primite din partea angajatilor de la Otopeni, care se ocupa practic cu siguranta oamenilor, pilotul a decolat a doua oara.
„A zis ca el trebuie sa ajunga acasa. A fost informat de problemele tehnice ale aeronavei. Am recomandat ramanerea la sol si anularea completa a zborului pentru a se putea face mai multe cercetari. Pilotul a spus ca el nu mai sta (n.r. in Bucuresti, cat dureaza o investigatie completa in aeroport), ca vrea acasa si asta s-a intamplat. A plecat scurt timp dupa ce s-a purtat discutia”, a marturisit, in exclusivitate, o sursa interna.
Dupa cum arata si site-ul Flight Radar 24, aeronavele companiei au probleme. In intervalul 1 mai – 5 mai 2019, 2 aeronave au fost redirectionate de pe ruta initiala, si despre alte doua aeronave nu se cunosc multe informatii. Avand in vedere ca alte aeronave au fost redirectionate de pe cursa stabilita initial, este posibil ca mai multe avioane ale companiei sa aiba probleme tehnice. Ramane de vazut ce vor stabilii anchetatorii dupa terminarea investigatiei din Moscova.
Cat despre cazul din Moscova, inca se fac cercetari. Firma deja a recunoscut ca aeronava avea defectiuni tehnice si este posibil ca defectiunile sa fi fost de natura electrica. Cu toate astea, un pasager din aeronava sustine ca avionul a fost lovit de un fulger.
„Doar ce am decolat și avionul a fost lovit de un fulger. Aterizarea a fost brutală – aproape că am leșinat de frică”, a declarat Petr Egorov, un pasager care a supraviețuit accidentului aviatic din Rusia.
Stewardesa și căpitanul zborului, Denis Evdokimov, au spus că acest accident a fost provocat de un fulger. Aeronava ar fi fost lovita la scurt timp de la decolare. Pilotii ar fi pierdut legatura cu turnul de control si au aterizat fortat.
„Când s-a oprit avionul am început imediat procesul de evacuare. Focul era vizibil. Toată lumea țipa că a luat foc. Am deschis ușa cu piciorul și am început să-i împing pe pasageri afară pentru a grăbi procesul de evacuare. Ca să-i grăbesc, i-am prins de gulerul din spate al hainelor și i-am împins… S-a întâmplat atât de repede. Fumul era deja negru. Ultimii oameni care au ieșit s-au târât… Toți au sărit din scaune și au început să înainteze, chiar dacă avionul se mișca încă la viteză mare. Am văzut o femeie care a sunat pe cineva la telefon și i-a spus: ‘Am luat foc, ne prăbușim’. (…) A fost o lumină puternică, urmată de un pocnet. (…) Am decolat și am intrat într-un nor și ploua cu grindină. Se auzea un zgomot puternic de afară, pentru că gheața lovea avionul. Pilotul a anunțat că ne întoarcem la aeroportul de pe care decolasem. (…) Am decolat la aproximativ 6.03 PM. După 10 minute am intrat în acest nor. (…) Am văzut focul din spatele avionului și toți țipau că am luat foc – însă nu era un incendiu și în interiorul cabinei”, a povestit stewardesa, pentru presa din Moscova.