Prețul pe care omenirea l-a plătit deja în fața noului coronavirus este mare: foarte multe vieți luate, probleme de sănătate pentru alte persoane, și-au pierdut joburile, sistemul economic este la pământ și carantinarea a devenit o spaimă generală pentru multe persoane care nu au mai experimentat această senzație până acum. Cu toate acestea, este din ce în ce mai clar că suferințele pe care le va provoca acest virus abia au început. Iar cei care se vor ”bate„ cu consecințele acestei tragedii pentru cea mai mare perioadă sunt chiar cei tineri.
Marți, secretarul general al ONU, Antonio Guterres, a avertizat că lumea se confruntă cu o „catastrofă generațională”, deoarece închiderea școlilor îi privește pe copii de educația lor. „Revenirea elevilor în școli și în instituțiile de învățare cât mai sigure posibil trebuie să fie o prioritate maximă”, a spus Guterres, avertizând că deciziile luate acum „vor avea un impact durabil asupra sutelor de milioane de tineri” pentru următoarele decenii. O țară care încearcă să abordeze această problemă mai devreme este Germania.
Luni, școlile din statul german Mecklenburg-Vorpommern și-au deschis porțile pentru elevi pentru prima dată, după ce în luna martie au fost închise. Toate trebuie să respecte regulile de distanțare și igienă, precum și obligația de a purta mască de protecție.
Răspunsul poate consta în regimul de testare pentru noul coronavirus. Încă de la începutul pandemiei, Germania a fost lăudată pentru testarea eficientă și expansivă și programul de urmărire a contactelor. O astfel de rigoare a permis statelor și districtelor germane să răspundă rapid la focarele locale cu mini-blocaje eficiente. Comparați acest lucru cu situația din Anglia, unde guvernul a spus că se angajează ca elevii să se întoarcă în sălile de clasă în septembrie, dar nu a explicat încă cum intenționează să facă acest lucru.
Potrivit unui studiu publicat în Lancet, dacă școlile din Marea Britanie urmează să se redeschidă, dar să nu conducă la al doilea val de îmbolnăviri cu noul coronavirus, „75% dintre persoanele cu infecție simptomatică ar trebui testate și cazuri izolate pozitive, „cu 68% din contactele lor urmărite astfel încât, de asemenea, să poată fi testate și să se auto-izoleze, dacă este necesar”. Raportul concluzionează că această țintă nu este îndeplinită în prezent. Acesta spune că orice plan de redeschidere a școlilor „trebuie să fie însoțit de testări la scară largă, la nivelul întregii populații, a unor persoane simptomatice și de urmărire eficientă a contactelor lor.”
Cercetările au descoperit că și în școlile din sudul Țării Galilor, care au rămas deschise până în luna aprilie, copiii și profesorii nu au contribuit în mod semnificativ la răspândirea Covid-19, deoarece există strategii de urmărire și control eficiente. Succesul Germaniei în testarea, urmărirea și în cele din urmă stoparea focarelor mai mici a fost un factor major în succesul său în tratarea pandemiei. Dar închiderea unei fabrici de procesare a cărnii pentru a controla un focar brusc, așa cum s-a întâmplat în statul german de Nord, Rhine-Westfalia, în iunie, după ce peste 1.500 de angajați au fost infectați, este o perspectivă fundamentală diferită față de a avea studenți și cadre didactice care să opereze pe modul ”stop-start”, după atâtea luni, arată CNN.