In Romania infrastructura feroviara este una extrem de precar dezvoltata, iar comparatia trenurilor noastre cu paturi si cele din Japonia te va ului.
Cum arata vagoanele cuseta in trenurile din Japonia! Imaginile sunt incredibile! Japonia este una dintre tarile unde infrastructura feroviara este atat de bine pusa la punct incat perfectiunea te izbeste la fiecare detaliu.
Pentru oamenii din restul lumii, cu atat mai mult pentru noi in Romania, imaginile cu trenurile din Japonia care nu intarzie niciodata si merg extrem de rapid sunt aproape de domeniul fantasticului. Ultima descoperire a lumii vis a vis de Japonia sunt trenurile lor cuseta sau vagoanele nocturne, acolo unde calatorii nu primesc un loc ci un pat.
Totul este atat de japonez si atat de atent gandit incat n-ai cum sa nu ramai uimit. In anul 1964 Japonia a deschis prima linie moderna, pe vremea respectiva, de tren de mare viteza. De atunci ascensiunea trenurile a continuat rapid in toata tara.
La inceputul anilor 1970 popularitatea trenurilor cuseta ajunsese la un nivel remarcabil. In prezent insa ele au fost depasite in eficienta de liniile de avion directe intre marile orase, dar in continuare o multima de japonezi, dar si turisti prefera sa aleaga sa calatoreasca 12 ore cu trenul si sa doarma in unul dintre vagoanele cu adevarat unice.
The Sunrise Seto si the Sunrise Izumo sunt ultimele 2 trenuri cu paturi care au mai ramas in circulatie in Japonia si ambele pleaca din Tokyo spre alte orase din tara. Ambele au 14 vagoane care la jumatatea distantei se separa si merg in directii total diferite.
Paturile sunt suprapuse pe doua etaje iar totul este incredibil de curat si eficient. Fiecare pasager poate avea intimitate totala printr-un sistem de draperii care il pot izola de vecinii de vagon.
Un alt aspect foarte tare este faptul ca pentru cativa dolari in plus iti poti cumpara dreptul de a face un dus chiar in tren. Timp de 6 minute pe ceas te poti spala si racori intr-un dus mai mult decat decent, comparabil cu multe bai din hotelurile din Japonia.
Aceste doua trenuri parcurg distante de 12 ore si singura lor problema este ca nu exista nicio sursa de mancare in tren, nu au mese asigurate si nici vagon restaurant, calatorii sunt practic obligati sa-si aduca singuri mancarea.
In ultima perioada obiceiul japonezilor aproape apus de a calatori cu trenuri in care pot dormi a revenit pentru cei cu bani. Acum mai multe companii private ofera calatorii cu trenul pentru super bogati in conditii de mega-lux, dar aceste calatorii pot ajunge sa coste pana la 10.000 de dolari de persoana.