In Romania inca ne chinuim sa avem atatia kilometri de autostrada pentru masini pe an iar in Germania deja se construiesc autostrazi pentru biciclete.
Germania este una dintre tarile care isi doreste sa elimine cat mai multe masini de pe strazi si sa-i faca pe oameni sa circule mai des cu bicicletele. Autoritatile au in plan deschiderea in cel mai scurt timp a unei autostrazi de aproape 100 de kilometri care sa uneasca 10 orase din partea de vest a Germaniei.
Aceasta autostrada va fi construita de la zero si pe ea nu va circula niciodata nicio masina. Primii 5 kilometri au fost deja construiti iar orasele care vor fi unite de acest nou traseu pentru biciclisti sunt: Duisburg, Bochum si Hamm.
Autostrada va avea poduri, tuneluri si pasaje, exact ca orice autostrada normala pentru masini. Vor fi mai multe puncte de iesire de pe autostrada si intrare in orase sau alte localitati din arpopiere.
Din respect pentru biciclisti autoritatile vor dota noua autostrada si cu o serie de opriri pentru revigorare, toalete publice si magazine unde cei care pedaleaza se vor putea odihni sau pot lua masa. Un studiu de fezabilitate arata ca aceasta autostrada va eliminea de pe strazi mai bine de 50.000 de masini in urmatorii ani deoarece oamenii vor prefera sa mearga cu bicicletele nu cu masinile.
Germania vrea sa urmeze modelul tarilor nordice precum Danemarca, Olanda sau Norvegia care au incurajat ani de zile circulatia pe biciclete pentru reducerea aglomeratiei si a poluarii din marile orase.
Masinile electrice sunt doar un prim pas in reducerea poluarii din orase, dar asta nu rezolva problema ambuteiajelor in trafic, motiv pentru care facilitatile acordate biciclistilor in tarile din Europa vor deveni din ce in ce mai multe.