Oricui i se poate intampla sa sparga o sticla sau orice altceva in magazin. Insa ce e de facut in acel moment?
Sfat important atunci cand distrugeti un produs. Ceea ce trebuie sa retineti si este extrem de important e faptul ca incidentul poate sa ramana nepedepsit, insa cu anumite conditii.
Nu trebuie sa va grabiti sa achitati produsul daca, involuntar, l-ati scapat pe jos si l-ati spart. Daca dauna nu este din vina voastra, nu sunteti obligati sa platiti pentru el.
Astfel, daca ati atins accidental o sticla si aceasta a cazut si s-a spart trebuie sa faceti urmatorul lucru. Vetificati daca pe raft exista bare de protectie, afiind absolut necesare pentru stabilitatea produselor. Asta pentru ca absenta acestora si ulterior deteriorarea produselor este vina lucratorilor din magazin.
Sunt si alte standarde pentru amplasarea marfurilor, precum distanta dintre rafturi care ar trebui sa fie de cel putin 1,4 metri.
Cu cat suprafata magazinului este mai mare, cu atat distanta dintre rafturi creste:
1,4 m – pentru suprafete de pana la 100 m 2
1,6 m − pentru suprafete de 100-150 m².
2 m − pentru suprafete de 150 – 400 m².
2,5 m − pentru suprafete de 400 m².
Daca paznicul s-a napustit asupra voastra cu amenintari, nu trebuie sa va lasati intimdati si sa permiteti ca angajatii magazinului sa va ameninte.
Doar instanta va poate obliga sa platiti pentru bunurile vatamate. Este de preferat sa cereti personalului sa va dea cartea de reclamatii in care sa descrieti detaliat tot ce s-a intamplat.
Administratia magazinului se teme foarte tare de litigii si de inspectii, iar daca angajatii magazinului continua sa va preseze, propuneti sa rezolvati problema in instanta, amenintand ca veti depune plangere la Agentia pentru Protectia Consumatorilor.
Sursa: stiri24.biz