Londra a invatat tarziu lectia ca, pentru a reduce traficul din orase, trebuie sa-l descurajezi cu taxe care sa-i faca pe soferi sa renunte la masini.
Cum a rezolvat Londra problema traficului! Te costa 60 de lei pe zi sa intri in oras! Traficul din Londra a fost dintotdeauna o problema extrem de greu de rezolvat de toti primarii care au fost la carma orasului, dar se pare ca pentru prima data in multe decenii traficul este in scadere.
Metoda extrem de simpla prin care au reusit sa faca asta este una la care nu s-a gandit aproape nimeni. Dupa zeci de ani de investitii in infrastructura, de fiecare data autoritatile isi dadeau seama ca indiferent cat de multe sau cat de mari ar fi fost bulevardele, dupa foarte putin timp de la inaugurarea lor drumurile erau din nou congestionate.
Londra este cunoscută pentru metodele prin care încearcă să reducă poluarea şi să evite congestionarea traficului, în special în centrul oraşului, iar metoda principală este cea a taxării suplimentare a şoferilor – ceea ce i-a determinat pe mulţi britanici să aleagă metroul sau trenul, potrivit Bloomberg.
Autoritatile orasului au inceput sa introduca treptat un sistem de taxe inca din 2003, iar ulterior sa le tot creasca. Astfel in prezent daca vrei sa intri cu masina personala in centrul Londrei între 7 dimineaţa şi 6 dupăamiaza în timpul săptămânii trebuie sa platesti 11,5 lire, echivalentul a (63 de lei) pentru fiecare zi.
La un calcul simplu inseamna 345 de lire pentru o intreaga luna, ceea ce chiar si pentru londonezii cu salarii destul de mari este greu de suportat. La aceste costuri se adauga si preurile foarte ridicate pentru parcari si amenzile de 100 de lire daca parchezi sau stationezi in locuri nepermise.
În centrul oraşului perimetrul este îngrădit cu camere care fotografiază plăcuţele de înmatriculare. Oricat ar parea de dur acest sistem s-a dovedit a fi singurul extrem de eficient care a redus traficul cu 30% în timpul săptămânii în centrul oraşului.
Usain Bolt, scandal in Londra. A iesit in club, s-a imbatat si apoi a inceput cearta
În timp ce scopul iniţial a fost decongestionarea traficului, taxele au afectat vânzările de autoturisme, încât în 2017 erau 710.000 de maşini înregistrate în Londra, în scădere cu 2% faţă de 2009, în contextul în care la nivelul Marii Britanii vânzările au crescut în acastă perioadă cu 11%.
In prezent din ce in ce mai multi londonezi se indreapta spre transportul public in comun care este unul dintre cele mai bine puse la punct din intreaga lume. Oamenii care fac naveta nu sunt frustrati de faptul ca trebuie sa renunte la masina pentru ca alternativa trenurilor, metroului sau autobuzelor este una foarte eficienta.