Ce inseamna o alimentatie sanatoasa. Cum te hranesti corect, de la A la Z!

Publicat: 10 Apr. 2019, 18:41 Retete & Diete
Ce inseamna o alimentatie sanatoasa. Cum te hranesti corect, de la A la Z!

Sanatatea si starea noastra de bine este influentata de alimentatia pe care o avem. Cu cat mancam mai sanatos, cu atat aratam si ne simtitm mai bine.

Ce inseamna o alimentatie sanatoasa? In primul rand, mese servite la ore fixe, gatite acasa, cat mai sanatos. In al doilea rand, trebuie sa constientizam ca mancarea este vitala. Nu este doar o sursa de placere care sa ne inlature senzatia de foame.

Trebuie sa intelegem si sa acceptam faptul ca trupul nostru este ca un templu. Este singurul trup pe care il avem in aceasta viata. Cu cat ne purtam mai bine cu el, cu atat el ne va rasplati la randul sau. Te intrebi cum te poate rasplati un trup? Cu o imbatranire tarzie si lipsa durerilor fizice.

Ce inseamna o alimentatie sanatoasa

Ce inseamna o alimentatie sanatoasa. Cum te hranesti corect, de la A la Z!
Ce inseamna o alimentatie sanatoasa. Cum te hranesti corect, de la A la Z!

Alimentatia sanatoasa consta in echilibru si mese organizate. Trebuie sa ai 3 mese principale (mic dejun, pranz si cina) si doua gustari intre ele (fructe, legume sau seminte). Dar sa nu crezi ca, daca mananci alimente prajite, grase sau fast-food la cele 3 mese, ai mancat sanatos.

O alimentatie sanatoasa inseamna si mancare sanatoasa. Opteaza pentru alimente bio, de la piata, si invata sa iti faci singur mancare. Evita pe cat posibil alimentele procesate (mezeluri, cascaval, branza topita etc) si renunta la bauturile cu zahar din comert.

Cum te hranesti corect, de la A la Z!

Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, a oferit si el cateva lamuriri despre ce inseamna o alimentatie sanatoasa.

„Sigur ca intentia de reglementare a comunicarii privind alimentele sanatoase este laudabila. Totusi, din maniera de analiza si validare a mentiunilor propuse rezulta formulari si concluzii curioase, bazate pe aspecte formale, care ignora unele aspecte de fond, de exemplu faptul ca anumite alimente au o intreaga istorie ca alimente sanatoase, desi nu dispun de dovezi stiintifice formale.

Putem enumera aici alimente ca varza si usturoiul, dar si multe produse lactate fermentate proaspete. Sunt constient ca, in cazul probioticelor, aplicarea protocolului de analiza EFSA este aproape o utopie, pentru ca aceste bacterii nu interactioneaza direct cu celulele sau tesuturile organismului in afara de cele ale sistemului digestiv. Ele interactioneaza cu flora intestinala, iar structura acesteia are repercusiuni importante asupra sanatatii organismului gazda”, a completat dr. Gheorghe Mencinicopschi.

Reguli pentru o alimentatie sanatoasa

Ce inseamna o alimentatie sanatoasa. Cum te hranesti corect, de la A la Z!Pastreaza placerea de a manca

Nu iti interzice alimente si nu te forta sa mananci ceva ce nu iti place. Daca avocado e sanatos, dar tu nu il tolerezi, nu trebuie sa te obligi. Iti vei face rau si risti sa iti pierzi dorinta de a manca sanatos. Opteaza pentru alimentele care iti plac tie, nu ce mananca toata lumea.

Consuma alimente variate

Incearca sa iti faci un meniu pe saptamana. In fiecare saptamana, mananca o grupa de alimente, apoi in saptamana urmatoare schimba-le. In acest mod te vei asigura ca organismul tau primeste toti nutrientii de care are nevoie. Nu uita sa mananci mereu cereale, fructe, legume si proteine.

Mananca optim

Ai grija sa nu mananci prea mult. Daca ai luat in greutate, micsoreaza portiile celor 3 mese principale. Greutatea mare pune presiune pe articulatii si oase, tensiunea arteriala va creste si colesterolul urca. Vei deveni predispus la anomalii respiratorii, boli cardiovasculare, diabet sau accidente cerebale.

Consuma cereale

Fibrele din cereale sunt bune si importante pentru digestie. Painea integrala si neagra, orezul si pastele contin nutrienti importanti si vitamine din grupul B. Fibrele alimentare confera satietate fara aport de grasimi. Cerealele sunt si ieftine, deci poti manca in fiecare zi cate un bol cu lapte sau iaurt.

Consuma putine grasimi

Cantitatile mari de grasimi duc la cresterea colesterolului. Risti sa dai in obezitate si boli cardiovasculare. Renunta la slanina, margarina, alimente prajite, lactatea nedegresata, carnea grasa si produsele care contin grasimi (patiserie).

Consumă ocazional produse zaharoase rafinate

Aceste alimente au o valoare energetică foarte mare, dar un conţinut nutritiv relativ scăzut.

Alcool moderat sau deloc

Consumul de alcool, infiderent de tipul lui sau de cantitate, te predispune la ingrasat. Iti afecteaza ficatul la fiecare gura luata. Cu cat bei mai mult, cu atat ficatul tau se va chinui sa elimine alcoolul din organism. Asta inseamna ca isi opreste procesele de slabire sau distributie a nutrientilor in corp pentru a scapa de alcool. Graba strica treaba si in alimentatie! Cat trebuie sa dureze fiecare masa si de ce e recomandat sa consumam si un desert

Fa sport

Pentru a reduce riscul unor boli cronice, este bine sa faci sport. Combina o alimentatie sanatoasa, cu multe fructe si legume crude, cu miscare. Vei vedea ca, in cateva luni, o sa ai alt tonus muscular, pielea va fi mai luminoasa, mai ferma si tu o sa te simti din ce in ce mai plin de viata. Dietele vegane sunt ideale pentru persoanele cu diabet! O alimentatie corecta creste productia de insulina

Sursa: marianachelariu.ro / csid.ro

Publicat: 10 Apr. 2019, 18:41 Retete & Diete
Pe aceeași temă