Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu se gândește că ar putea schimba structura anului școlar, făcând o serie de declarații în acest sens. Oficialul vorbește și despre o vacanță de iarnă mai lungă.
Ministrul Educației se gândește la schimbarea structurii anului școlar 2021-2022. Viitorul an școlar ar putea începe, cel mai probabil, în a doua zi a lunii septembrie, semestrul al doilea începând direct după vacanța de Crăciun, care va fi comasată cu cea dintre semestre.
„Sunt optimist, până azi am lucrat la structura anului școlar 2021-2022. Îmi doresc să punem lucrurile în regulă și din această perspectivă. Îl văd cu început de școală în septembrie, probabil că în a doua zi de luni a lunii septembrie, cu derulare cu prezență fizică, un prim semestru care se încheie înainte de vacanța de Crăciun”, a spus Ministrul Educației.
„N-am înțeles care e sensul să faci ore până de Crăciun, să intri în vacanța de Crăciun și Anul nou, să te întorci la școală și să încerci să-ți aduci aminte ce ai învățat înainte de Crăciun, să iei note și apoi să intri în altă vacanță. Ne gândim la o structură care să se încheie înainte de Crăciun. S-a predat, s-a evaluat, elevii pleacă liniștiți în vacanță, profesorii pot pleca de asemenea în vacanță, o vacanță care să fie mai lungă cu o săptămână, după care începe semestrul 2”, a adăugat el, arată Digi24.
Ce conține o parte din varianta propusă de Ministerul Educației, pe baza aspectelor convenite cu Ministerul Sănătății, vis-a-vis de ghidul pentru redeschiderea școlilor începând cu data de 8 februarie.
„Prezentul ordin reglementează procedura și măsurile obligatorii privind prevenirea şi combaterea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 care se vor aplica în unităţile de învățământ preuniversitar/unitățile conexe/instituţiile de învăţământ, în scopul asigurării dreptului la învăţătură şi a dreptului la sănătate, pentru beneficiarii primari ai dreptului la învăţătură, studenţi şi personalul din sistemul naţional de învăţământ”.
„Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător și pentru activitățile educative, recreative, pentru consolidarea competențelor dobândite de elevi sau de accelerare a învățării, precum și pentru activitățile de învățare remedială desfășurate în unitățile de învățământ în cadrul programelor de tipul ”Școală după Școală””, potrivit documentului citat.
„Înainte de reluarea cursurilor, fiecare unitate de învățământ preuniversitar/ conexă/instituţie de învăţământ stabileşte spaţiile care pot fi folosite în procesul de învăţământ, precum şi spaţiul necesar ce va fi utilizat pentru izolarea temporară a cazurilor suspecte de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, identificate de cadrul medical din unitatea de învățământ preuniversitar/conexă/instituţia de învăţământ sau persoana desemnată de conducerea unităţii/instituţiei”, se mai arată în documentul de pe edupedu.ro.
Scenariul 1
Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învățământ, cu respectarea şi aplicare tuturor normelor de protecţie. Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori.
Scenariul 2
a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie.
b) Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu
Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori.
Scenariul 3
a) Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar.
b) Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.
Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 locuitori.
Sursă foto: pixabay