Dieta Scarsdale, meniu pe zile. Slabesti 9 kg in 14 zile si te mentii cateva luni bune!

Publicat: 29 Dec. 2018, 17:54 Retete & Diete

Este o dieta creata in anul 1970 de medicul american Herman Tarnower. Acesta a fost specializat in tratarea obezitatii.

Dieta Scarsdale, meniu pe zile. Numele provine de la orasul in care medicul se afla cand a inventat dieta. Herman Tarnower cerceta cetoza (ketoza) si modul in care poti slabi. Regimul se bazeaza pe un consum redus de carbohidrai.

Dieta Scarsdale are doua faze: una de slabit in 14 zile, iar alta de mentinere. Cu acest regim poti da jos 9 kg in doar 2 saptamani. Daca ti se pare un regim greu de urmat, mai poti incerca dieta daneza sau dieta daneza cu carne de pui.

Dieta Scarsdale – reguli de baza

  • Nu inlocui alimentele din meniu.
  • Nu bea nicio gura de alcool.
  • Intre mese poti manca doar morcovi sau telina, pe saturate.
  • Bauturile permise sunt: apa plata sau minerala, cu lamaie, cafea neindulcita (fara frisca sau lapte), ceai neindulcit (in orice cantitate).
  • Salatele se fac fara ulei, maioneza sau ale dressinguri. Se foloseste lamaie, otet sau mustar (fara zahar).
  • Se exclud legumele: mazare, cartofi, linte.
  • Carnea trebuie sa fie slaba. Nu se consuma grasime sau pielea de pui sau curcan.
  • Nu trebuie sa mananci tot ce e in meniu, dar nu schimba sau adauga alimente.
  • Nu manca mai mult decat poate stomacul tau.
  • Gateste mancarea cu condimente: ceapa, patrunjel, ierburi etc.
  • In a doua saptamana de dieta Scarsdale, se repeta acelasi meniu din fiecare zi.

Dieta Scarsdale – meniu pe zile

MICUL DEJUN: este acelasi in fiecare zi, pe toata perioada dietei:

– o jumatate de grapefruit (sau o jumatate de cana de ananas taiat bucati, jumatate de mango sau o felie medie de pepene galben sau orice alt fruct de sezon).
– o felie de paine integrala (sau proteica).
– cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

ZIUA 1

Pranz:

felii de carne rece asortate la alegere: porc, pui, curcan;
rosii taiate, fierte sau inabusite;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

Cina:

orice fel de peste sau fructe de mare;
salata asortata din legume si verdeturi dupa preferinta;
o felie de paine integrala toast;
grapefruit;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

ZIUA 2

Pranz:

salata de fructe, orice combinatie de fructe;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

Cina:

carne slaba la gratar;
rosii, salata verde, telina, masline, varza sau castraveti;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

ZIUA 3

Pranz:

salata de ton sau de somon cu ulei si lamaie;
grapefruit sau pepene galben;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

Cina:

friptura de miel fara grasime; se poate inlocui cu peste, fructe de mare, pui sau curcan, sau proteine vegetale;
salata de rosii, castraveti, telina si salata verde;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

ZIUA 4

Pranz:

doua oua de orice fel (a nu se folosi grasime la gatit);
branza de vaca, fara grasime;
rosii taiate sau inabusite, sau putina fasole;
o felie de paine integrala toast;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

Cina:

pui inabusit sau la gratar (fara grasime si fara piele);
cat mai mult spanac, ardei verde, fasole;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

ZIUA 5

Pranz:

cateva felii asortate de branzeturi;
spanac, cat vrei;
o felie de paine integrala toast;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

Cina:

orice fel de peste;
salata asortata din legume proaspete;
o felie de paine integrala toast;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

ZIUA 6

Pranz:

salata de fructe, cat vrei;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

Cina:

friptura de pui sau curcan la gratar;
salata de rosii si salata verde;
grapefruit;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

ZIUA 7

Pranz:

carne de pui sau curcan la gratar (rece sau cald);
rosii, morcovi, varza gatita, broccoli sau conopida;
grapefruit;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

Cina:

carne de vitel fiarta, fara grasime;
salata de telina, castraveti, salata verde, rosii (taiate sau gatite);
varza de Bruxelles;
cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

Masa de pranz se poate inlocui, daca nu va plac alimentele, doar cu aceasta varianta, nu alta:
– o jumatate de cana de branza slaba sau telemea de vaca, amestecata cu o lingura de smantana slaba;
– fructe taiate cate doresti;
– 6 nuci pisate si presarate peste fructe;
– cafea sau ceai (fara zahar, frisca, lapte) si sucuri light.

Dieta Scarsdale de mentinere

Dupa cele doua saptamani de dieta, trebuie sa va mentineti greutatea. Nu aveti voie sa cadeti in pacat! Este posibil ca in aceste 2 saptamani de mentinere sa mai scadeti in greutate.

Dieta Scarsdale de mentinere – restrictii

  • Nu mai mult de doua felii de paine integrala (neagra, graham, secara) pe zi.
  • Fara zahar, sunt permisi doar inlocuitorii de zahar (indulcitori artifciali sau stevie).
  • Fara cartofi, paste fainoase sau alimente pe baza de faina.
  • Fara produse lactate bogate in materii grase.
  • Fara dulciuri sau deserturi (cu exceptia celor cu gelatina, fara zahar).
  • Consum redus de alcool: 4,5 cl. de alcool pe zi, sau 13 cl. de vin sec, sau 23 cl. de bere cu putine calorii (sa nu bei bere obisnuita).
  • Fara smantana.
  • Fara lapte integral; poti sa bei lapte degresat sau lapte cu 2% grasimi daca vrei, dar tot cu moderatie.
  • Fara inghetata, nici cu frisca, nici cu lapte; fara serbeturi sau produse care contin zahar sau smantana de lapte.
  • Fara prajituri, tarte, biscuiti, jeleuri dulci, dulceturi, bomboane si ciocolata.
  • Fara cartofi, orez, cartofi dulci, fasole uscata, avocado.
  • Fara spaghete, macaroane sau alte produse asemanatoare, taitei sau alimente pe baza de gris.
  • Fara carnati, parizer, salam, mezeluri de orice fel, etc., sau carnuri grase.
  • Fara deserturi facute cu zahar; poti manca deserturi cu gelatina, cu orice aroma.
  • Fara sosuri satioase, fara maioneze sau alte condimente de acest gen.
  • Fara unt, margarina, ulei, slanina sau substante grase, indiferent care.
  • Fara unt de arahide.
  • Fara amestecuri cu bauturi acidulate dulci: numai bauturi acidulate dietetice sau apa gazoasa.

Dieta Scarsdale de mentinere – alimente permise

  • Spre deosebire de faza de slabire, aveti voie 1 pahar de alcool pe zi, dar fara zahar: 4,5 cl. de bautura tare (whisky, vodca, gin, rom sec, coniac sau altele); 13 cl. de vin sec. Fara lichioruri dulci sau cocktailuri cu bauturi dulci. Ai voie 1 Manhattan sec sau 1 Martini sec. Vinurile seci – roze, albe, negre –, sampania sau cherry sec sunt ok. Fara vin de Porto, de Murfatlar sau alte vinuri dulci. Este permisa berea cu putine calorii.
  • Carne slaba, calda sau rece: vita berbecut, vitel, jambon slab si porc. Curata orice urma de grasime. Pui si curcan, cald sau rece, niciodata prajit. Orice fel de peste proaspat sau congelat; evita conservele cu sosuri bogate in calorii. Fructe de mare: creveti, scoici, homar, crab.
  • Oua: ai voie 3 pe saptamana, batute, omleta, oua fierte sau ochiuri. Nu ai voie sa le consumi prajite.
  • Lactate: branza de vaci obisnuita, degresata; cascaval de tot felul, Camembert; pe scurt, aproape toate branzeturile.
  • Condimente cu moderatie – ketchup, sos cocktail, mustar, hrean, marinate, masline de tot soiul. Ierburi, condimente, dupa gust.
  • Supe, ciorbe cu legume, carne, peste, pasare, toaate fara smantana sau lapte integral si fara grasime.
  • Legume – sunt permise toate legumele, indicate in stare cruda si de la tara.
  • Fructe – mere, portocale, pere, cirese, prune, struguri, grapefruit, pepene galben, pepene verde.
  • Sucuri de fructe si de legume, fara zahar – suc de mere, de portocale, de grapefruit etc.
  • Nuci – toate, dar cu moderatie.
  • Paine – doar 2 felii pe zi.
  • Jeleuri si gemuri de fructe – fara zahar, cu moderatie.
  • Bauturi calde sau reci: cafea (cu putin lapte degresat), ceai (cu putin lapte degresat), bauturi acidulate dietetice, fara zahar.

Sursa: tssecrets.com

Publicat: 29 Dec. 2018, 17:54 Retete & Diete
Pe aceeași temă