FOTO! Mesajul unui mecanic de locomotiva din Romania a devenit viral! Conditiile mizerabile in care traiesc si lucreaza oamenii astia: „La 80km/h, cu caldura la maxim, iti ingheata picioarele, ceafa”

Publicat: 21 dec. 2018, 13:28 Autor: D. C. Life

Ai vazut vreodata cum arata o cabina de locomotiva, mecanicul are un singur scaun incomod pe care sta zeci de ore la rand.

Conditiile mizerabile in care traiesc si lucreaza mecanicii de locomotiva! Foarte multi dintre noi stiu cum arata vagoanele de calatori ale trenurilor CFR, dar foarte putini au vazut sau si-au imaginat vreodata in ce conditii stau conductorii si mecanicii de locomotiva.

De cateva zile pe Facebook circula mesajul unui mecanic de locomotiva care impreuna cu o serie de fotografii mai mult decat elocvente arata conditiile incredibile in care traiesc si lucreaza oamenii astia. Principala lor problema pe langa austeritatea cabinei de locomotiva este faptul ca de cele mai multe ori iarna pur si simplu ingheata de frig in locomotiva si nu pot face nimic. Multi dintre ei nu au un program fix si intarzierile trenurilor pentru ei de cele mai multe ori inseamna foarte multe ore in plus de munca. Redam mai jos textul integral postat de acesta care a starnit mii de reactii pe internet.

„MECANIC DE LOCOMOTIVA IN ROMANIA: REALITATEA CRUNTA ( ce nu se vede la televizor )
Ora 17:30 pleci de acasa, ora 18 ai prezentare la serviciu. Iti iei geanta burdusita de carti, regulamente( asa se cere) , mancare, haine de schimb si pleci, nu stii exact cand te intorci, cel putin mecanicii de la trenurile de marfa, la calatori e programul mai stabil. Ora 18 ajungi la depou, ora 20:45, dupa 2h si 45 min, in sfarsit se gaseste o locomotiva care intruneste cerintele minime de siguranta pentru remorcarea unui tren. Ce inseamna cerinte minime? Se vede in poze.
Asa arata 90% din locomotivele din Romania. Asa arata dupa 28 de ani de furt in continu.
Si pleci cu trenul, la un tren de marfa la o viteza de 80km/h, cu caldura la maxim, iti ingheata picioarele, ceafa, simti curentul intrand prin toate oasele, la un tren de calatori la o viteza de 120-160km/h…… faci bruma la nas.

Conditiile mizerabile in care traiesc si lucreaza mecanicii de locomotiva!

Dupa cateva ore de serviciu, de mers, te opreste intr.o gara, in mijlocul Baraganului. Cea mai apropiata localitate este la 2km distanta. Si in gara aia tot stai si stai, fara un wc, fara un robinet cu apa curenta doar ce ai in sticla pe care ai luat.o cand ai plecat de acasa. Si stai, la ora 8:45, dupa 12 h de la luarea in prjmire a locomotivei ti se termina programul normal de lucru. Pleci acasa? Nu, trebuie sa astepti schimbul. Si schimbul nu vine si uite asa dupa 12 h mai stai inca 2 si inca 2 si seara pe la ora 21 dupa 24 de ore de stat pe locomotiva vine scbimbul. 24 h de stat pe un scaun, 24 de ore fara un wc, 24 cu aceleasi haine, aceasi bocanci. Si la ora 21 vine schimbul dar pleci acasa? Nu pleci pt ca la ora aia din statia respectiva din mijlocul Baraganului nu mai ai nici un mijloc de transport. Stai toata noaptea pana dimineata, in mijlocul iernii si vezi tu cum te descurci sa te incalzesti. Intr.un final dupa 42 h de cand ai plecat de acasa, din care 26 h de stat intr.un scaun pe o locomotiva vai de mama ei, ajungi acasa si apoi…… o iei de la capat.

SI IN CONDITIILE ASTEA OAMENII ASTIA, MECANICII DE LOCOMOTIVA ISI FAC MESERIA, TRANSPORTA CALATORII, TRANSPORTA MARFURILE, TOATE PE UN SALARIU MIZER. MULTI NICI NU APUCA SA IA PRIMA PENSIE, MOR DE BOLI, MOR DE EPUIZARE, MOR DE NOPTILE PIERDUTE.”

Publicat: 21 dec. 2018, 13:28 Autor: D. C. Life
Pe aceeași temă