Top 5 trucuri ca sa scapi rapid de kilogramele acumulate de Sarbatori

Publicat: 16 Jan. 2017, 14:54 Retete & Diete
Top 5 trucuri ca sa scapi rapid de kilogramele acumulate de Sarbatori

Primele zile ale anului si ultimele zile de concediu de Sarbatori reprezinta continuarea exceselor incepute inca dinainte de Craciun. Mai mult, lipsa de exercitiu fizic si odihna dupa mese copioase pot provoca distensie abdominala, adica „burta de dupa Sarbatori”.

Iata 5 trucuri care te ajuta sa revii in forma:

1. Doar incepe

Exista unele zile cand nu ai chef nici sa iesi pe usa. Nu vrei sa te duci sa alergi sau sa iti faci cumparaturile, desi stii ca asta te poate costa. in loc sa te gandesti la cat este de greu si la cat timp va fi necesar pentru a-ti atinge obiectivele din acea zi, spune-ti ca doar trebuie sa incepi. Dupa ce te-ai pus in miscare, totul va curge in mod natural.

Pune-ti niste incaltari comode si iesi pur si simplu din casa! Perspectiva ta se va schimba foarte mult. Ramanand acasa, vei fi predispus exceselor culinare.

2. Dozeaza-ti energia

Atunci cand esti la inceputul unui obiectiv si ai foarte multa energie si o motivatie foarte puternica, te dedici de obicei 100% urmaririi acestui obiectiv si asta este foarte bine! Cand ajungi insa sa nu mai reusesti sa tii dieta si sa faci miscare ca in prima zi, nu te descuraja, este foarte bine sa iti economisesti din energie.

Redu zilele de sala (este foarte bine daca ajungi de 3 ori pe saptamana), in rest poti sa mergi mai mult pe jos, de exemplu. Alege mancaruri mai simplu de preparat, respecta regulile principale ale unei diete sanatoase, intervalele orare de masa, alegerile corecte pentru fiecare masa in parte, este suficient ca sa treci peste momente mai dificile.

3. Alunga gandurile negative si inlocuieste-le cu ganduri pozitive

Aceasta este una dintre cele mai importante abilitati si trebuie sa o practici in fiecare zi. Este important sa incepi sa iti monitorizezi gandurile si emotiile pe care le resimti pe parcursul procesului de slabit si sa le recunosti pe cele negative.

Petrece cateva zile incercand sa devii constient de fiecare gand negativ, de fiecare moment in care ai vrea sa renunti, sa cedezi tentatiei de a te abate de la dieta si incearca sa intelegi ce emotie este in spatele acestor ganduri. Cel mai bine ar fi sa le notezi. Apoi, dupa cateva zile, vezi ce emotie apare cel mai des si incearca sa o tratezi altfel decat cu mancare, sa o abordezi altfel decat facandu-ti rau propriului corp. Vei observa destul de repede si rezultatele.

4. Gaseste prieteni care gandesc la fel

Sa ramai motivat de unul singur este greu. Dar daca gasesti o persoana care isi doreste si ea sa slabeasca, o persoana fata de care simti ca poti sa te deschizi si cu care poti sa comunici sincer, asta te poate ajuta enorm sa te tii pe drum. Poti sa iti gasesti partenerul in sanul familiei sau poate fi un prieten foarte bun. O alta optiune buna este un grup de sustinere.

5. Gandeste-te la beneficii

Sunt cu siguranta momente in care te gandesti cat de greu este sa slabesti, sa tii dieta si sa faci miscare … Dar in loc sa te gandesti la cat de greu este sa faci toate astea, gandeste-te la ce vei obtine daca vei continua sa tii dieta potrivita tie si sa faci miscarea care iti face placere, alaturi de toate schimbarile bune pe care deja le-ai facut.

tine mereu la indemana un carnetel pe care sa ai notate avantajele pe care le vei obtine in urma scaderii in greutate pana la tinta pe care ti-ai propus-o. si, ca sa fie si mai relevant, noteaza si toate dezavantajele pe care le-ai avea daca ai ramane la greutatea actuala sau, mai rau, daca ai pune la loc toate kilogramele slabite pana acum.

Sursa

Publicat: 16 Jan. 2017, 14:54 Retete & Diete
Pe aceeași temă