Valentino sau Imparatul Couture, vorbim despre unul dintre cele mai puternice branduri de moda din lume.
Aparitii desprinse din basm, croiuri sofisticate, simplitate, romantism, acestea sunt elementele care definesc cel mai bine brandul italian care a fost lansat in 1962.
Creierul brandului Valentino s-a nascut pe 11 mai 1932, in Voghera. Un copil linistit si pasionat de frumos, il descriu apropiatii, Garavani urmeaza cursurile scolii profesionale din Milano. De asemenea, a studiat franceza la Scoala Berlitz, dar si Ecole de la Chambre Syndicale.
Pe langa pasiunea pentru moda, Valentino era pasionat si de dans. Debutul brandului Valentino a fost deteminat de descoperirea rosului Valentino – “rosso Valentino”, o nota care se localizeaza undeva intre portocaliu si rosu adevarat.
Mult insa pana la succesul colosal de care avea sa se bucure brandul. Anii ’50 il gasesc angajat in atelierul lui Guy Laroche, unde are ocazia sa-si faca mana intr-ale croitoriei, dar ajunge sa si cunoasca persoane importante, precum Françoise Arnoul, Marie Helene Arnault, Brigitte Bardot, Jane Fonda si Bettina, manechin celebru.
Dupa acest moment, a venit pasul urmator, logic, deschiderea propriului sau atelier, iar acest lucru a fost posibil cu ajutorul tatalui sau, care i-a finantat afacerea. Tot acum, incepe colaborarea cu Debenham&Freebody, pentru reproducerea in serie a unor modele haute couture.
Boom-ul adevarat pentru brandul Valentino vine in 1962 cand, in timpul unei prade haute couture la Palatul Pitti Marquis Giorgini, intra cu o colectie exact la final. Publicul este in delir, cumparatorii nu intarzie sa apara, iar dupa asta Valentino devine Valentino. El primeste doua pagini in vestita revista Vogue, in atelierul lui intra personalitati de prestigiu, cum ar fi Printesa Paola din Liege, Jacqueline Kennedy si Jacqueline de Ribes. Castiga premii de prestigiu si devine primul creator de moda Italian care incheie acorduri pentru productia si comercializarea produselor sale pe piata internationale.
Tot acum, Valentino il intalneste pe Giancarlo Giammetti, viitor partener de afaceri, care ii va fi alaturi toata viata. A existat o perioada in care cei doi au fost si parteneri de viata, insa, mai important de atat, echipa formata dn Valentino si Giancarlo devine “simbolul vietii luxoase”, cei doi fiind supranumiti „the kings of high living”.
Alaturi de Coco Chanel, Valentino intelege nevoia de simplitate in fashion, de aceea, in 1967 lanseaza o colectie complete realizata in tonuri de alb, bej si ivoire. O noua confirmare a succesului vine in momentul in care Jackie Kennedy alege o rochie alba semnata de designer pentru nunta cu Aristotel Onassis, astfel venind confirmarea ca si America iubeste creatiile lui.
Valentino se muta la New York, unde intra in cercul select al supermodelelor Naomi Campbell, Linda Evangelista, Christy Turlington, Yasmin le Bon, avand si o aparitie in serialul „Diavolul se imbraca de la Prada”.
Imparatul Couture-ului, asa cum a fost denumit, isi anunta iesirea in 2008, el luand decizia de a parasi brandul Valentino. Aceeasi opulenta si la final, Valentino facandu-si retragerea inconjurat de modele superbe, intr-un decor luxos, cu vedete de marca plangandu-i retragerea celui care le-a creat cele mai frumoase rochii.
La carma brandului Valentino raman doi designer care faceau parte din echipa de creatie, Maria Grazia Chiuri si Pierpaolo Piccioli. Ce-au realizat ei? Au reusit sa faca cea mai de succez tranzitie in moda si au marit de patru ori profiturile companiei, ajungand un brand de top in SUA, cea mai mare piata de desfacere din lume.
Asa cum spunea si Brancusi, “Simplitatea este cheia complexitatii”, iar pe acest principiu merge si brandul Valentino care nu sare calul niciodata.
De departe, rochia simbol a brandului este rochia rosie, creata in 1965, care exprima atat simt dramatic, dar si precizia simpla a liniilor.
Citeste si povestea impresionanta a celebrului brand Hugo Boss.