Tragedia feroviara de la Ciurea. Este cea mai mare din Romania si a treia din lume. A avut loc in dimineataa zilei de 31 decembrie 1916. Peste o mie de oameni si-au pierdut viata in tragedia feroviara de la Ciurea, judetul Iasi.
Tragedia feroviara de la Ciurea a ramas in istorie cu numele ”Catastrofa de la Ciurea”. Ciudat este ca nici pana in ziua de azi, cauzele nu au fost elucidate. La vremea respectiva, populatia se retragea din calea ocupatiei germane din sudul tarii. Asa ca autoritatile nu au popularizat incidentul pentru a nu demoraliza oamenii.

Vagoanele erau neincapatoare deoarece numarul de soldati romani si rusi, dar si civili, era prea mare. Cu trenul acesta circulau o mie de oameni. Multi se aflau pe acoperisurile vagoanelor, pe scari sau intre tampoanele de legatura.

Trenul a ajuns in portiunea de cale ferata dintre Barnova si Ciurea. Acolo se afla o panta deosebit de importanta. In timpul coborarii, mecanicii primei locomotive au incercat sa franeze. Franele de contrapresiune nu au functionat. 23 dintre vagoane aveau frana de mana si mecanicii au lansat semnale acustice.

Datorita vitezei mari si unghiului mare de cotire, doar locomotiva si un singur vagon au trecut pe linia 2. Doua vagoane au ramas pe linia pe care se aflau in timp ce restul trenului a deraiat. Un vagon s-a ciocnit de cisternele de combustibil si a declansat o explozie. Incendiul a fost enorm.

In tragedia feroviara de la Ciurea a murit locotenentul Vasile Cantacuzino. Pentru a nu demoraliza populatia, guvernul a controlat stirea. S-a asigurat ca vestea ei sa nu se raspandeasca. Nu a fost realizata nicio ancheta oficiala asa ca nici pana in ziua de azi nu se stiu cauzele exacte ale tragediei feroviare de la Ciurea!

Aerul nu s-ar mai fi propagat catre franele celorlalte vagoane. Acest accident feroviar este cel mai mare din Romania si al treilea ca marime la nivel mondial, informeaza evz.ro.