La începutul ședinței de Guvern de joi, premierul a anunțat un proiect de hotărâre de guvern (HG) privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa.
Lucările de modernizare ferovoară vor falcilita transportul mărfurilor din Portul Constanța și curpinde 2 etape, prima aflată în raza localității Valu lui Traian şi etapa 2, aflată pe raza unităţilor administrativ – teritoriale din Agigea, Constanţa şi Valu lui Traian- judeţul Constanţa. Tot luni, a fost adoptat și un memorandum prin care Guvernul suplimentează bugetul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.
Marcel Ciolacu a precizat că „acest fapt va permite primelor două etape la aceste lucrări majore de infrastructură feroviară, pentru ca Portul Constanța să-și consolideze rolul strategic, mai ales în privința exporturilor de cereale”. Premierul a remarcat și „viteza” cu care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, lucrează pentru a da în folosință marile proiecte de infrastructură ale României.
Potrivit notei de fundamentare, impactul social al acestui proiect „prezintă avantaje tehnice, economice şi sociale, având un impact pozitiv asupra aşezărilor umane şi a altor obiective din vecinătatea lucrării”.
Totodată, premierul a anunțat și un proiect de HG care prevede construcția a 4 noi gazoducte în județele Olt, Mehedinți, Timiș și Bihor. Ciolacu a anunțat și o ședință de guvern extraordinară, programată pentru luni, pentru a rezolva situația salariaților de la Complexul Energetic Hunedoara, acolo unde se va deplasa vineri.
Mă bucur că avem în sfârșit pe ordinea de zi și mai multe hotărâri legate de realizarea unor conducte de gaze. Sunt patru asemenea proiecte de interes național în Olt, Mehedinți, Timiș și Bihor. Aceste gazoducte sunt esențiale și trebuie finalizate în așa fel încât, odată cu exploatarea gazelor din Marea Neagră, să putem duce gazul românesc în cât mai multe comunități ale țării, a precizat Marcel Ciolacu.
Reţeaua de transport feroviar din România este conectată la reţeaua de transport feroviar europeană şi deserveşte deopotrivă transportul de călători cât şi transportul de marfă. Portul Constanța este portul principal al României și principal nod de acces maritim al Coridorului Rin-Dunăre. Zona portuară, inclusiv infrastructura feroviară CFR din interiorul portului, este legată de sistemul feroviar național și de rețeaua centrală TEN-T.