Denis Hanganu a fost protagonisul serialului “Clanul” de la Pro TV, iar în curând îl vom vedea pe marele ecran în lungmetrajul “Cursa”. În interviul exclusiv acordat pentru CIAO.RO; actorul ne-a povestit că pelicula la care a filmat în vară este practic debutul lui pe marele ecran într-un rol principal. Chiar dacă a mai avut astfel de șanse, Denis Hanganu recunoaște că a fost pretențios și nu a mers mai departe. Actorul ne-a vorbit și despre accidentul întâmplat pe platourile de filmare de la „Cursa”, în care au fost implicați și vătămați doi cascadori profesioniști și un cameraman.
Denis Hanganu ne-a mărturisit că scenele cu grad ridicat de dificultate au fost executate de cascadori, producția luându-și toate măsurile de siguranță pentru echipă. În plus, filmările au avut loc noaptea și s-au desfășurat pe bulevarde închise circulației.
De pe micul ecran din “Clanul” te vom vedea pe marele ecran în filmul “Cursa”. Cum s-au legat lucrurile?
Ideea e că am dat casting pentru filmul “Cursa”, un casting pe care l-am luat. Ulterior a fost o pauză și o mare perioadă de așteptare în care n-am știut exact ce se întâmplă, dar am avut cu ce să-mi ocup mintea, pentru că noi tocmai ce aveam de filmat sezonul patru din serialul “Clanul” și ulterior, după ce s-a terminat, chiar fusesem pe la Cannes cu niște campanii și filmări, am aflat această veste minunată că vom începe practic filmările la “Cursa”. M-am bucurat enorm.
Cred că de fapt a venit la momentul potrivit, atunci când nu mai credeam, nu știu, că se filmează sau că, cine știe, poate au găsit pe altcineva pe rol. Habar n-am. Exact atunci a venit vestea că filmările o să înceapă în luna iulie și că sunt personajul principal. E măgulitor pentru mine într-adevăr și mă simt norocos că am șansa asta să intru dintr-un proiect într-altul și proiecte mari. Mă simt norocos și binecuvântat să pot intra dintr-un proiect în altul și să nu am perioada asta de pauză de care mie mi-e frică și pe care am mai și declarat-o în mod public, că am vrut să mă las și să fac o reconversie profesională.
Și atunci nu știu: cineva, universul, Doamne, Doamne, cineva acolo încearcă să mă țină probabil pe un drum. Ăsta o fi drumul? Pare că da, acum încă sunt foarte tânăr și am toată viața înainte, dar da, deocamdată rămân cu drumul ăsta și încerc să nu dezamăgesc în niciun proiect în care sunt implicat. Se aplică și pentru acest lungmetraj minunat.
“Cursa” este primul tău lungmetraj?
La mine este o chestie paradoxală pentru că în studenție am tot luat castinguri pentru diferite lungmetraje cu rol principal, doar că eram foarte pretențios. Îl aveam ca mentor, dacă pot să zic așa, cu toată stima pe domnul Adrian Titieni și mă sfătuiam cu dumnealui: să intru în lumetrajul ăsta, să particip. Și spunea: “Ok, ce se întâmplă? Cine a scris textul? Cum e, în ce postură? Te favorizează? Nu te favorizează?” Și atunci am tot refuzat oferte deși am luat castinguri și cumva primul rol mare pe care l-am avut a fost de fapt cel de la Antena 1 din “Sacrificiul”. A fost o perioadă de vreo 2 ani și ceva în care am filmat acolo aproape 3. A venit cunoscutul virus, lumea a părut că s-a oprit pentru o perioadă de timp.
Ulterior am luat casting-ul pentru seria “Clanul” și atunci lucrurile s-au legat astfel pentru mine, pe partea asta de TV. Nu pot să spun că îmi pare rău pentru că am cunoscut oameni absolut minunați, pentru că se întâmplă lucruri extraordinare în industrie pe partea asta de seriale TV pe care România le produce și într-adevăr, la lungmetraje cumva n-a mai continuat acolo lista. Am debutat ca lungmetraj în Poppy Field al lui Eugen Jebelanu. A fost un rol mic acolo. Dar iată ăsta, practic e debutul în lungmetraj cu un rol consistent și pe măsura șansei pe care mi-aș dori-o.
Care au fost provocările la filmările “Cursa”? Ești pilot?
Sunt și pilot. Am terminat cursurile de conducere defensivă, într-adevăr. N-au legătură cu filmul, am făcut pentru mine, pentru propria mea experiență și pentru a fi în siguranță la volan în traficul din România.
Într-un film ca ăsta e atât de multă tehnicalitate la nivel de privire, coordonare, atenție, concentrare, nu este doar despre tine, partenerul tău, starea pe care o aveți împreună și secvența sau scenă și atât, încât trebuie să faci toate lucrurile astea. Efectiv e ca și cum ai fi un pilot pe bune. În aceeași măsură și ordine de idei, noi am avut niște cascadori profesioniști care s-au ocupat de toate cascadoriile pe care le-am avut de făcut și într-adevăr nu ne-au lăsat pe noi să facem. Eu eu aș fi vrut, crede-mă, mi-aș fi dorit din tot sufletul! Și dacă cineva ar fi dispus în România, doar că nu suntem dispuși să acordăm timpul ăsta actorilor, dacă cineva ar fi fost dispus să-mi dea o lună, două să fac sau să mă antrenez pentru cascadoriile alea, îți spun cu mâna pe inimă că le-aș fi făcut pe toate negreșit.
Dar a trebuit să fie luate niște măsuri de safety în sensul ăsta și nici să nu se piardă timp până învață și actorii să facă cascadoriile respective. Sunt mașini care s-au dat peste cap sau catapultat, au fost accidente programate.
Ai fost pe platourile de filmare când s-a întâmplat accidentul respectiv?
Am fost, a fost un caz nefericit și am văzut că într-adevăr s-a făcut mare vâlvă din cauza asta. Și m-a întristat foarte tare îți mărturisesc că mulți colegi din breaslă chiar și-au permis să-și dea cu părerea într-un ton ironic sau răutăcios pe seama acestui eveniment nefericit, deși nu cunoșteau nici măcar 10% din proporțiile adevărului din film, din context.
Și anume noi am avut cascadori profesioniști care s-au antrenat pe mașinile alea, au făcut două sesiuni de antrenament de câte 2 săptămâni în locații special pregătite. Repet, pe mașinile alea sunt erori umane, se poate întâmpla. Repet, e pentru prima oară când se face așa ceva în România la nivelul ăsta. O să vedeți despre ce vorbesc în toamnă, în cinematografe, și mi-aș dori și cu toții ne doream ca acest lucru să nu se întâmple, dar uneori inevitabilul se produce și mai ales în condiții astea de risc, cu toate că încerci să faci totul ca la carte, nimeni nu și-a dorit asta.
Oricum Codin Maticiuc a explicat rapid situația.
Bineînțeles.Transparența cu care am tratat cu toții subiectul și în special partea de producție a fost de nota 10. Și da, așa trebuia comunicat practic evenimentul, accentuez și eu și pun punctul pe i. Cel mai important este că nimeni nu a fost rănit grav, cu atât mai mult nu au fost victime. Bine că a fost doar un caz izolat și da, oamenii trebuie să aibă în vedere că se pot întâmpla lucruri din astea la astfel de produse cinematografice.
Tu ai asistat la scena respectivă?
Am asistat, dar tocmai asta probabil că ne-a și speriat pe toți, pentru că de multe ori eram noi în mașini, adică aveam noi de filmat anumite secvențe și poate s-ar fi putut întâmpla. Dar o să mă întorc acum și să fac o paralelă. Eu nu sunt deloc străin de cazurile astea, pentru că și în serialul „Clanul”, în toate episoadele cred că am avut zeci și zeci de secvențe în care am condus prin București și nu conduceam pe o platformă. Practic conduceam în condiții reale de trafic, cu câte o cameră sau două lateral puse pe mașină.
Și oamenii din București, crede-mă, că nu sunt foarte înțelegători în trafic, nu te lasă, nu se acordă prioritate și cu cât ne vedeau că filmăm, cu atât parcă aveau, nu știu, impresia asta că intră în film și atunci nu-s deloc departe de condițiile astea reale de filmat. Cu atât mai puțin că aici în Cursa într-adevăr, și vitezele de deplasare erau mai mari și accidentele sunt la un alt nivel, caii putere sunt mulți, dar e meritul producției care și-a luat toate măsurile de safety înainte de a filma aceste secvențe. S-au blocat bulevarde, am filmat doar noaptea când au fost restricții pe bulevardele respective, totul să fie cât mai în siguranță.
Foto: Instagram