Cum acceleram metabolismul in sezonul rece. Invata sa slabesti corect iarna

Publicat: 16 Jan. 2017, 10:56 Life
Cum acceleram metabolismul in sezonul rece. Invata sa slabesti corect iarna

Daca ati avut ghinionul sa va nasteti cu un metabolism lent sau si mai grav, nu disperati! Alegerea corecta a acestora si asocierea cu miscarea fizica practicata regulat va pot ajuta, treptat si cu rabdare, sa invatati organismul sa consume calorii. Iata ce pasi trebuie sa urmati:

Pasul 1:
Spre deosebire de alte glande endocrine a caror secretie este independenta de factorii de mediu, TIROIDA ARE NEVOIE DE IOD pentru a functiona optim. Doza zilnica de 150 micrograme de iod poate fi asigurata prin consumul de sare iodata, produse marine (alge, peste, fructe de mare), produse lactate si legume cu frunze verzi. Folositi cu precadere sare iodata si nu sare marina, deoarece prin recristalizarea apei de mare iodul se transforma in gaz si se evapora.

Pasul 2:

Incercati sa CONSUMAtI ZINC, pentru ca este un mineral care participa la metabolizarea optima a proteinelor, grasimilor si carbohidratilor, influentand inclusiv activitatea hormonilor tiroidieni. Consumul de fructe de mare, carne rosie (vita sau porc) si produsele lactate asigura necesarul de 8-10 miligrame de zinc pe zi. Si seleniul luat din carne, legume si cereale joaca de asemenea un rol important in eficienta hormonilor tiroidieni responsabili de rata metabolismului.

Pasul 3:

Incercati sa MANCATI DES sI PUtIN, aceeasi cantitate de calorii fragmentata pe parcursul zilei duce la slabit, in timp ce consumata  ca masa unica, ingrasa si cu timpulincetineste metabolismul. Eliminati complet din alimentatie carnea grasa, mezelurile, dulcurile si cerealele rafinate, prajelile, sucurile, alcoolul, sosurile grase, produsele de patiserie. incercati sa consumati cat mai mult crom, este un element strans legat de hormonul pancreatic numit insulina, care controleaza transormarea glucozei din sange in energie necesara tuturor celulelor. Cromul este prezent in mod natural in ficat, cereale integrale, nuci, seminte, branzeturi. Doza zilnica recomandata este de 50 de micrograme.

Pasul 4:

Daca nu puteti manca fara paine, ALEGETI PAINEA INTEGRALa si evitati consumul dupa ora 18 cand arderile metabolice se reduc. Folositi din abundenta condimente si ierburi aromate (ardei iute, piper, marar, curry, etc.), precum si otet de orice tip. in salate incercati sa puneti doar o singura lingura de ulei. Evitati excesul de legume din familia cruciferelor (varza, conopida, broccoli) pentru ca au tendinta sa incetineasca activitatea tiroidei si puneti metabolismul la treaba obligandu-l sa digere proteine (carne, oua, peste).

„Dusmanii” metabolismului

Prin fierbere, substantele anti-tiroidiene sunt neutralizate partial, deci se recomanda preparatele gatite care contin legume crucifere si nu folosirea lor in stare proaspata, ca salate

Publicat: 16 Jan. 2017, 10:56 Life
Pe aceeași temă