Amazon a devenit cel mai valoros brand al lumii! A depasit Apple si Google. La ce suma enorma a fost evaluat

Publicat: 02 feb. 2018, 10:20 Autor: Echipa Ciao.ro Life

Vesti bune pe piata online. Amazon a devenit cel mai valoros brand al lumii, dupa ce a crescut cu 42% in ultimul an, pana la  valoarea de 150,8 miliarde de dolari.

A depasit chiar si Apple si Google, potrivit raportului Brand Finance Global 500 2018.

De la un magazin online de carti, Amazon a devenit in ultimii ani atat un furnizor de infrastructura cloud, cat si un producator de electronice. Cel mai mare impuls al companiei a fost achizitionarea lantului Whole Foods, pentru 13,7 miliarde de dolari, aceasta tranzactie plansand brandul si in comertul fizic.

Economiile emergente din tari precum Brazilia, Rusia, India sau China furnizeeza tot mai multe branduri in Global 500, insa niciun brand din Europa Centrala si de Est nu a intrat in acest clasament, in ciuda ratelor de crestere economica record.

”Exista sperante ca in curand branduri din ECE vor accede in clasamentul Global 500. Clasamentele sectoriale care vor urma in acest an vor releva deja o ambitie crescanda a brandurilor din regiune, pe masura ce acestea se extind dincolo de tara de origine si isi consolideaza profilul si valoarea de brand”, a marturisit Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance Romania.

Desi Apple isi pastreaza locul 2, cu valoarea de brand crescand la 146,3 miliarde US$, dupa un declin de 27% anul trecut, viitorul brandului nu arata grozav. Apple inca nu a reusit sa-si diversifice oferta si a devenit tot mai dependent de vanzarile produsului sau principal iPhone, responsabil pentru doua treimi din veniturile totale.

Vânzările de iPhone X din trimestrul IV 2017 au fost sub aşteptări, iar modelul se pare ca va fi abandonat la sfârşitul acestui an. Preţul ridicat descurajeză mulţi consumatori mai puţin fideli, care se îndreaptă spre modele similare dar mai ieftine de la competitori. Odată cu ridicarea unor branduri emergente precum Huawei, focusul Apple pe piaţa produselor de lux poate costa brandul pierderea unei cote de piaţă importante în piaţa mainstream, limitându-i potenţialului de creştere a valorii de brand.

Sursa: Mediafax

Publicat: 02 feb. 2018, 10:20 Autor: Echipa Ciao.ro Life
Pe aceeași temă