Mașina este cel mai folosit, comod și la îndemână mijloc de transport contemporan. Multe personalități publice, oameni de afaceri sau artiști au descoperit, însă, alternative de deplasare de care sunt foarte mulțumiți. Motorul, scuterul sau bicicleta sunt vehiculele pentru care mulți dintre ei au făcut adevărate pasiuni, le-au transformat în hobby-uri sau pur și simplu le folosesc pentru că sunt mai eficiente, mai rapide sau mai economice decât autoturismul.
Cabral – motor, bicicletă
Cabral ar merge cu orice altceva decât cu mașina. Pe de o parte din pasiune, pe de alta pentru că așa se poate strecura mai repede prin trafic. „Nu-s făcut să merg pe motor prin București, e ceva ocult. În același timp, însă, am nevoie de viteză de mișcare și de mobilitatea pe care ți-o oferă cele două roți, așa că merg prin oraș cu bicicleta. Am două, una mecanică și una asistată electric, merg cu amândouă, în funcție de timpul disponibil și de distanța pe care o am de parcurs. Însă, oricât de mult este lăudat mersul cu bicla, la noi este încă destul de periculos”, declară Cabral.
Ilie Năstase – scuter, bicicletă
Trecut de 60 de ani, Ilie Năstase continuă să fie un tip activ. Fostul mare tenisman a trăit mulți ani la Paris și a rămas cu obiceiul de a merge cu scuterul și cu bicicleta. Din obișnuință, dar și din spirit practic după ce permisul i-a fost suspendat. „Când am împlinit 60 de ani, Ion Ţiriac mi-a făcut cadou un scuter pe care l-am avut și la Paris și cu care mă plimb azi prin București“, mărturisește Ilie Năstase.
Șerban Copoț – bicicletă
Șerban Copoț luptă împotriva poluării. Artistul și-a luat în serios rolul eco și tocmai de aceea se deplasează doar pe bicicletă. Singurele excepții în care Șerban folosește mașina sunt pe perioada iernii, când este prea frig pentru a merge cu bicicleta sau când se deplasează la concerte pe distanțe mai lungi.
Mugur Mihăescu – motor
Pe vremea când juca rolul lui „Garcea“, Mugur Mihăescu schimba mașinile ca pe șosete. A avut în jur de 20, iar pentru o perioadă a condus un „aspirator de femei“, Lamborghini Gallardo, de peste 150.000 de euro. Ce spune acum despre mașini? „Nu îmi mai plac deloc. Mi-au plăcut, mi-am făcut damblaua, dar gata. Mi-am dat seama că nu au personalitate, că toate mașinile sunt la fel, adică niște cutii. Mașinile mele sunt acum bicicleta, scuterul sau motocicleta. Merg și cu metroul“.
Gabi Balint – motor
Gabi Balint este un alt bărbat trecut de prima tinerețe care este înnebunit după motociclete. Fostul fotbalist de la Steaua a transformat această pasiune într-un adevărat hobby, dar recunoaște că nici economia de timp și de bani nu este de neglijat. „Am un motor Harley Davidson cu care merg aproape peste tot. Merg cu motorul pentru că mă deplasez mai repede decât cu mașina, e un hobby, dar fac și economie, consumul mediu fiind de cinci litri la suta de kilometri. Din când în când, mă mai dau și cu bicicleta, pentru că astfel fac și mișcare“, ne-a declarat Gabi Balint.
Sorin Brotnei – bicicletă
Atunci când este fotografiat de paparazzi, de cele mai multe ori Sorin Brotnei e pe bicicletă. De altfel cântărețul este un mare împătimit al bicicletelor. Chiar și majoritetea iubitelor lui sunt mare fane ale biclelor.
Marian Ionescu – motor
Liderul trupei Direcția 5 este unul dintre cei mai vechi bikeri din showbizul autohton. El deține un adevărat parc moto, cu două motociclete și două scutere, pe care le folosește prin oraș mult mai des decât mașina.
Dani Oțil – motor, scuter, bicicletă
Dani Oțil este un mare fan al vehiculelor pe două roți. Când vine vorba despre motoare, preferă „sportivele“, mai precis modelele enduro și motocros. El a făcut însă o pasiune și pentru scuterul și bicicleta electrice. „Merg foarte mult cu scuterul și cu bicicleta electrice. Și e super, la bicicletă trebuie să dai din pedale de cinci ori mai puțin decât în mod normal, scuterul îl încarci o dată la două zile la priză, ca pe telefonul mobil“. Un astfel de scuter costă până în 4.000 de euro, cea mai ieftină bicicletă electrică, maximum 1.500 de euro, iar cea mai scumpă ajunge și la 7.000 de euro.