Turisti straini, umiliti de controlorii RATB!
Un grup de turisti a fost amendat de controlorii RATB, desi acestia si-au cumparat calatoriile, insa nu au stiut cum sa valideze corect cardul. Acestia ajunsesera in Romania, in urma cu cateva minute de la incident.
Turistii au validat cardul de calatorie, dar nu si-au dat seama ca sistemul daduse eroare si, prin urmare, calatoria nu a fost taxata. Tot incidentul a fost relatat pe Facebook de o femeie care a fost martora la tot.
Aceasta a relatat faptul ca strainilor li s-a spus initial ca amenda este de 50 de euro in loc de 50 de lei, cat este de fapt, si abia la insistentele pasagerilor, controlorii RATB au rectificat greseala.
Turistii strainii s-au urcat intr-un autobuz care plecase de la Aeroportul International Henri Coanda. Angajatii RATB nu cunosteau limba engleza si au incercat sa le explice strainilor ca nu au validat cardul de calatorie. Mai mult de atat, abia a treia oara, cardul a functionat.
Martora a mai precizat ca turistii au spus ca ‘le pare rau ca au venit intr-o astfel de tara, unde sunt furati la 10 minute de la aterizare si ca este o rusine ceea ce se intampla’. Iata cum suna mesajul tinerei:
„Dragă RATB, încă o dată mă dezamăgeşti. Dar ce e mai grav este că angajaţii tăi ne-au făcut de râs în faţa unor turişti străini, care de abia ajunseseră în România de 10 minute. Ca să detaliez: abia ajunşi pe aeroportul din Otopeni, o pereche din Cipru îşi cumpără o cartelă cu 2 călătorii, valabile pe linia 783. O validează, iar după ajută şi un cetăţean de origine rusă să-şi valideze călătoria.
Porneşte maşina şi în 10 metri urcă şi angajaţii voştri (adică aceştia au urcat când maşina era încă în aeroport; deci nu trecuse nici măcar o staţie). Surpriză: când aceştia verifică validarea cardului, descoperă ca acesta nu fusese corect validat. De ce credeţi că s-a întâmplat asta? Pentru că aparatele voastre nu funcţionează prea bine. Ştiţi, în instrucţiuni spuneţi că trebuie să se audă un zgomot. Zgomotul s-a auzit, dar se pare că era zgomotul incorect.
De unde ar putea şti o persoană care călătoreşte prima dată cu RATB şi care nu ştie limba română care este zgomotul corect? Culmea este că atunci când angajaţii voştri încearcă să le explice în limba română (că normal, noi nu putem avea nici măcar în aeroport un vorbitor de engleză) cum se foloseşte cardul, aparatul nu funcţionează. Nici la prima încercare, nici la a doua. A treia e cu „noroc“. Însă, amenda deja era scrisă.
Şi ce e şi mai grav: din grabă, aşa, se menţionează că suprataxa e 50…euro. După foarte, foarte multe insistenţe din partea noastră, în care le explicăm că nu este normal ce fac, că oamenii aceia nu călătoreau fraudulos, că în ţara lor şi în toate ţările civilizate există un angajat în aeroport care ajută şi validează cartela (sau chiar şoferul este cel care dă aceste explicaţii), îşi aduc aminte să specifice că suprataxa e de 50 lei nu euro şi „ce atâta le iau apărarea, că pe noi nu ne-ar ajuta nimeni la ei în ţară“.
Ştiţi, exact contrariul: întotdeauna e cineva care să te ajute la „ei“ în ţară. Am uitat să menţionez că m-am simţit datoare să încerc să-i ajut când i-am auzit că „le pare rău că au venit într-o astfel de ţară, unde sunt furaţi în 10 min de la aterizare şi că este o ruşine pentru România ceea ce li se întâmplă“. Din păcate, aveau dreptate.”