Nutriționistul îți spune de ce este recomandat să iei întotdeauna micul-dejun

Publicat: 22 Jan. 2021, 09:59 News
Nutriționistul îți spune de ce este recomandat să iei întotdeauna micul-dejun

„Micul-dejun este cea mai importantă masa a zilei. Asta este una dintre cele mai des auzite replici în materie de nutriție, știu. Acum a venit vremea să explicăm și de ce. În primul rând un mic-dejun corect îți asigură energia pentru întreaga zi. Aceasta trebuie să fie principala sursă de minerale, vitamine și nutrienți de care ai nevoie pe tot parcursul zilei. Lipsa micului dejun îți poate afecta serios nivelul de energie de peste zi, așadar primul meu sfat este să nu sari peste micul-dejun!”, explică nutriționistul, Wasim Nazer.

Momentul ideal pentru a lua micul dejun este la cel puțin 30 de minute de la trezire, pentru că organismul este pregătit să absoarbă vitaminele și mineralele conținute în alimentele servite la masa de dimineață. Acesta poate să conțină cereale integrale, pentru ca sunt o sursă ideală de vitamine, acizi grași omega-3, acid folic, fibre, potasiu și magneziu. Un iaurt este mereu indicat, fiind o sursă bogată în calciu și probiotice. Fructele proaspete sunt o alegere potrivită, pentru că sunt bogate în vitamine, antioxidanți și fibre, ceea ce înseamnă că ajută la digestie și te protejează de mai multe afecțiuni. Alege întotdeauna un fruct de sezon.
Ouăle sunt un aliment ideal pentru a-ți începe ziua, fiind surse sănătoase de proteine și vitamine importante, printre care vitamina D. Pâinea din cereale integrale este, de asemenea, o alegere importantă pentru masa cea mai importantă a zilei.

De ce este recomandat să servești micul-dejun?

1. Lipsa micului-dejun determină o încetinire evidentă a ratei metabolice, ceea ce înseamnă că te vei îngrășa mai ușor. Se spune că micul dejun te ajută să îţi “trezeşti” metabolismul şi vei arde exact acele calorii care te ajută să pierzi în greutate.
2. Micul dejun este o masă la care poţi include alimente pe care, poate, nu-ţi doreşti să le mănânci în timpul zilei, dar asta nu presupune că trebuie să alegi variante nesănătoase. Poţi include cereale, fructe de pădure şi lapte fără grăsimi. Acestea sunt surse bogate de fibre, acid folic şi calciu. Evită gogoşile cu zahăr sau prăjiturile la micul dejun pentru că acestea duc la scăderea glicemiei în câteva ore şi vei fi disperată după alt produs care conţine zahăr.
3. Studiile au arătat că persoanele care obişnuiau să sară peste micul dejun timp de ani de zile au un nivel ridicat al colesterolului.
4. Un studiu efectuat la Universitatea Harvard a arătat că persoanele care sar peste micul dejun au un risc cu 27% mai mare de a suferi un infarct sau de a se îmbolnăvi de o boală coronariană.
5. Dacă sari peste micul dejun, te poți confrunta cu dureri de cap, stări de iritabilitate și scăderea puterii de concentrare. De asemenea, lipsa acestei mese poate să îți creeze și stări de anxietate, cât și amețeli.

„Dacă ne gândim la numărul de caloriii pe care ar trebui să-l consumăm la micul-dejun, un subiect foarte la modă zilele acestea, eu recomand pacienților mei să se încadreze undeva în 500 de calorii!”, conchide specialistul nutriționist.

Publicat: 22 Jan. 2021, 09:59 News
Pe aceeași temă