Diana Enciu și Alina Tanasă sunt cele mai cunoscute bloggerițe de la noi din țară. Majoritatea le cunosc drept “Fabuloasele”. Blogul lor fabulousmuses.net este accesat de multe doamne și domnișoare care vor să fie în pas cu moda. Despre cum a luat naștere proiectul lor, despre timpul liber, dar și despre modă, aflați în interviul în exclusivitate pe care ni l-au acordat.
Cum a luat naștere proiectul vostru? A cui a fost ideea?
Proiectul nostru a început ca o agenție de PR și Evenimente. Am dezvoltat conceptul Absolutely Fabulous care înseamna un târg de fashion cu mare succes în acel moment, o revistă online (primul e-zîne din România) și ulterior a apărut blogul www.FabulousMuses.net după câteva plecări la Paris Fashion week unde am fost încurajate de câțiva prieteni din domeniu să împărtășim mai multe cu cei care ne urmăresc. Toate au avut un curs natural și pasiunea noastră a creionat proiectul nostru actual din ce în ce mai puternic în fiecare zi.
Sunt foarte multe bloggerite de fashion, dar totuși voi sunteți fabuloasele. Cu ce credeți că va deosebiți voi de restul?
Cu totul. În primul rând suntem altceva. Dar nu în sensul prost înțeles. Muncim mult că să fim „fabuloasele”. Originalitatea și creativitatea ne-au scos mereu în față. Am făcut mereu lucrurile altfel. Și suntem două. Ne-am potențat una pe cealaltă și am reușit să creăm un brand. Nu suntem doar două bloggerite, nu suntem personaje inventante, suntem autentice și ne mândrim cu asta. Mereu auzim „wow, voi sunteți așa și în realitate”. FabulousMuses nu este singurul brand al nostru în acest moment. Fabtory este noul nostru brand sub care producem accesorii semnate de noi și pe care le poate găsi oricine la noi pe blog, în Shop.
Dar blogul vostru?
FabulousMuses.net este produsul nostru și reflectă ceea ce suntem noi. E cartea noastră de vizită. Pe lângă ce se vede pe blog facem styling, consiliere și când e cazul mai organizăm și evenimente. Ce ne mai diferențiază? Faptul că am fost primele bloggerite de fashion din România care au mers la Show-urile de modă din cadrul saptamanei modei de la Paris, Milano și New York, care au avut și au contracte și colaborări cu branduri high end (n.r. branduri de top) din toată lumea, primele care au apărut în reviste internaționale și au avut materiale dedicate în aceste reviste, dar și primele care au apărut pe o copertă glossy în România.
Când v-ați gândit la acest proiect ce așteptări ați avut?
Să fie cel mai bun. În primul rând ne referim la calitate. Suntem perfecționiste și știam că vrem să creăm un produs premium. Ne place, dar credem că putem fi mult mai bune. Vrem să fim modele pentru generațiile care vin.
Va gândeați că atâta lume va empatiza cu voi?
Nu ne-am gândit la asta, dar ne-am dori. Și să fim modele pentru generațiile care vin. Acesta este motivul pentru care suntem naturale, promovăm frumusețea naturală și ne dorim ca fetele tinere să aibă încredere în ele. Trăsăturile se conturează în timp și nimic nu e mai frumos decât să ai încredere în tine. Nu suntem împotriva intervențiilor, dar credem că totul trebuie făcut cu măsură. Nu e cazul să arătăm toate le fel, ci să avem acel ceva care să fie doar al nostru.
Trăim într-o lume în care auzim tot mai des sintagma ”a fi la modă”. Ce înseamnă de fapt acest lucru?
Moda este domeniul care a crescut cel mai mult ca vizibilitate datorită social media. Moda schimbă idei, influențează foarte mult oamenii și poate impune repere și valori. Să vrei să nu urmezi trenduri e imposibil pentru că în magazine vei găsi „ce se poartă”. A fi la modă e o frază pe care noi o auzim de când eram mici. A fi la modă poate însemna și să ai ultimul tip de smartphone sau ultimul model de mașină… E doar o expresie mai mult sau mai puțin pertinentă. E mult mai cool să prevezi tendințele și ce va fi la modă anul viitor, nu?! „To beat the clock” cum spun americanii.
Cât de important este pentru o femeie în ziua de astăzi să fie în pas cu modă?
Să fie updatată (n.r.să fie la curent cu ce e nou). Și dacă are Instagram, Pinterest și ne urmărește pe noi, cred că e în pas cu moda și este mai mult decât actuală și actualizată.
Multă lume își alege hainele conform trendului, chiar dacă nu le stă bine. Ce le sfătuiți?
Nu trebuie să ne speriem de trenduri. Ele sunt aici ca să ne ajute și să ne ghideze. După cum ziceam, le găsim în orice magazin. Nu trebuie să le luăm adliteram și nu trebuie să alegem ce nu ne stă bine. Sunt multe trenduri pe sezon și trebuie să alegem doar ceea ce ni se potrivește și trendurile în care ne regăsim ca stil și personalitate. Iar în timp am învățat și noi că „less is more” (n.r mai puțin este mai bine).
Ce trebuie să avem în vedere atunci când alegem o ținută?
Proporțiile, cromatica, echilibrul unor piese și volumul lor… și important este să aducem un mic twist. Machiajul este și el foarte important. El completează ținută. Nu mergeți niciodată la cumpărături fără make-up. Nu o să va placă nimic din ceea ce probați.
Acum este o concurență acerbă între bloggeri. Va e teamă cumva de concurență?
Nu. Concurența te face mai bun. Fără ea nu ar mai fi promovare. Noi încurajăm concurența și le sfătuim pe fete să își deschidă blog dacă simt chemare pentru ceva. E un job frumos care aduce satisfacții dacă o faci cu dăruire și din pasiune. Dar este și un job tare solicitant. Nu este doar o joacă dacă decizi ca blogul să fie un business.
Dincolo de partea profesională cum sunteți?
La fel ca acum 10 ani. Auzim de multe ori că părem arogante din poze. Ei bine, nu suntem. Suntem prietenoase, glumețe, fete de comitet cu care te întinzi la un pahar de vin și cu care te poți distra până dimineața la Tiff, la Untold, la Festivalul de jazz, Milan Fashion Week.
Care e relația dintre voi?
De prietenie. Ne am și înrudit ( n.n Alina e nașa de căsătoriei a Dianei). Relația e pasională. Avem și noi momente tensionate dar mereu trecem peste tot și reușim să construim împreună ca un adevărat cuplu.
Cum va descieti voi în câteva cuvinte?
Alina: Creativă, vorbăreață, o prietenă de nădejde.
Diana: Organizată, always there (n.r. mereu acolo), de pus pe rană și prea perfecționista uneori (na că am recunoscut-o).
Care este lucrul pe care îl detestați când vine vorba de fashion?
Alina: Că nu pot avea toate piesele pe care mi le doresc.
Diana: Că îmi oferă prea multe variante și nu mă pot decide niciodată.
Cum decurge o zi din viața voastră când sunteți libere?
Nu prea suntem libere. Mereu este ceva de făcut. O zi este plină de ședințe, întâlniri, ședințe foto, styling pentru noi, pentru clienți, o groază de evenimente, fittinguri, planinguri, plecări dese din țară etc. Dar dincolo de muncă, ne place să citim, să ne uităm la filme și să facem yoga. Și să călătorim. Când avem mai mult timp liber ne luăm bilete de avion și evadăm.Ce accesoriu nu va lipsește din poșeta niciodată?
Alina: Telefonul (chiar dacă mai mult îl țin în mână), cardul.
Diana: Telefonul, un gloss de buze, un blush, cardul și apa termală.
În afară de fashion ce alte pasiuni mai aveți?
Ne place să experimentăm produse noi de beauty și make-up și ne plac restaurantele și implicit mâcarea. Una dintre noi chiar gătește fabulos (Diana) iar cealaltă amenință că se apucă și ea (Alina)
Dacă nu ați fi lucrat în domeniul modei, ce altceva ați fi făcut?
Cred că am fi continuat în PR, organizare de evenimente. Ceea ce poate o să și facem la un moment dat.
Cât de importantă este atitundinea unei femei atunci când poartă o ținută?
Atitudinea face mai mult de 50%. Poți să salvezi o ținută prin atitudine.
Cum este în opinia voastră o femeie la modă?
O femeie deschisă și dornică să experimenteze, adoră noul.
Vi se mai spune și fabuloasele, ce spuneți despre acest lucru?
La început ne deranja, dar ne-am dat seamă că e chiar potrivit. Acum folosim fabuloasele și ca hastag #fabuloasele.
O să renunțați vreodată la ceea ce faceți azi?
Nu știm. Ne place să lăsăm lucrurile să vina de la sine. Poate că o să facem blogging și la 60 de ani. Ceea ce putem promite este că vom rămâne la fel de fabuloase și la 60+. În plus anul aceste pregătim proiecte speciale și încercam să experimentam cât mai mult.