Călin Popescu, fratele mai mare al Adelei Popescu, mizează pe flerul său în afaceri, mai ales că are o experiență de15 ani în antreprenoriat. Omul de afaceri a inaugurat ieri centrul de wellness integrat pentru minte, corp și suflet în Bucureștii Noi. În interviul exclusiv acordat pentru CIAO.ro, acesta ne-a povestit că ideea de business a venit dintr-o necesitate. Împreună cu asociata sa, medicul dermatolog Iulia Roșu, fratele Adelei Popescu s-a asigurat că spațiul destinat relaxării, frumuseții și sănătății oferă sevicii premium executate de specialiști de top, într-o locație de designer. Investiția a fost pe măsură: peste un milion jumătate de euro.
Noul centru de wellness pentru minte, corp și suflet, cu abordare personalizată pentru fiecare vizitator, cu tratamente holistice și servicii integrate de relaxare și înfrumusețare, într-o locație cu design minimalist s-a inaugurat în prezența a 200 de invitați și celebrități. Călin Popescu speră să o convingă pe sora sa, Adela Popescu, să se implice în acest business. La petrecerea de inaugurare, omul de afaceri a fost susținut de familie – soție și copii, părinți, Adela Popescu și Radu Vâlcan, dar și de prieteni.
Îmi spuneai într-un alt interviu că ai lucrat în echipa de producție de la studiourile din Buftea. Cum ai făcut trecerea la antreprenoriat?
Am făcut-o în paralel. Cred că în urmă cu 15 ani, aproximativ, am făcut niște activități în paralel și apoi, bineînțeles, am considerat că trebuie să trec la următorul nivel. Mi-am dat seama că am skill-urile astea antreprenoriale. A funcționat totul, m-am dezvoltat și atunci am rămas.
Cu ce ai început mai exact?
Am început cu niște exporturi de produse realizate în România, apoi niște importuri de produse alimentare și ușor-ușor lucrurile s-au rostogolit. Am pus câte un produs nou.
La început, nu ai avut teama de eșec? Ai luat în calcul și varianta că investești niște bani și poate nu se întorc…
Nu. În general, despre antreprenori se spune că sunt oamenii care gândesc cel mai puțin. Prima dată acționezi și apoi gândești. Bine, trebuie să fie un mix, acum e o glumă, bineînțeles, dar nu trebuie să faci foarte multă analiză peste analiză peste analiză, pentru că, la un moment dat, în timp ce tu faci analize, ceilalți acționează și rămâi cu un delay față de piață. Deci eu am acționat pentru că asta mi-e firea.
Ai avut și vreo situația neplăcută, care te-a dezechilibrat din punct de vedere financiar?
Bineînțeles. Și nu la începuturi, chiar mai târziu. Lucrurile se întâmplă atunci când nu-ți imaginezi, dar marele câștig din eșecuri este că înveți foarte mult. Practic, tu îți rafinezi modul de acțiune din eșec, nu din câștig.
Spune-mi povestea acestui centru wellness, cum a apărut ideea de business?
Eram la un moment dat la o terapie – elongații – și i-am povestit terapeutului meu despre o stare de anxietate, în care eram și el mi-a spus că cel mai bun remediu pentru anxietate – din punctul lui de vedere – este floating-ul și să-l experimentez. Și uite așa mi-a apărut ideea. Am căutat niște bazine floating și n-am găsit nimic disponibil. Erau câteva în București, două sau trei, nu mai știu exact, era unul la Brașov și nu era nimic disponibil pe următoarele zile și am zis: uite o idee de business! Ea s-a născut din experiența pe care am avut-o și mi-am dat seama că acest tip de terapie este foarte benefic pentru organism, atât mental cât și fizic. Iulia Roșu este asociata mea, co-fondator. Este omul care a influențat de la bun început tot proiectul ăsta, punându-și amprenta în fiecare etapă. Am dezvoltat o prietenie frumoasă și lucrurile curg de la sine.
Ne poți spune cam la cât se ridică investiția în acest paradis de relaxare?
În momentul acesta a sărit puțin de 1.300.000 euro. Laserele sunt încă aproximativ 300.000, deci peste 1.500.000 de euro.
În cât timp preconizați că vă recuperați investiția?
Așteptările sunt ca în 6-7 ani să recuperăm investiția, însă astea sunt niște calcule teoretice. Am făcut, bineînțeles, un business plan, dar atunci când faci un business plan îți faci doar pentru a face o planificare financiară, dar de cele mai multe ori ele nu sunt realiste, pentru că nu știm ce situații intervin.
Spre exemplu, noi ne propuseserăm în 7-8 luni de zile să realizăm investiția și am realizat-o într-un an. Dar suntem perfecționiști și ne-am dorit să arate impecabil, adică nu am făcut excepție de la absolut nimic. În primul rând, ne-am concentrat pe nevoia pacienților, clienților, pentru că în București nu există un centru similar. Deci nu vorbim de București, țară și poate chiar sud-estul Europei.
Ai mai multe business-uri, cum te împarți între ele, astfel încât să te asiguri de buna funcționare?
Am realizat că în afaceri, dacă nu te înconjori de oameni de calitate, este aproape imposibil să te dezvolți. Afacerea asta este una scalabilă. Așa am gândit-o de la bun început, împreună cu Iulia și evident că de acum gândim o echipă de management, o echipă operațională, adică din etapa aceasta în care noi am realizat investiția, pentru că aici descoperim oamenii, îi vedem pe fiecare cu skill-urile pe care le are.
Deci planul este să avem echipă care să coordoneze, bineînțeles, sub coordonarea noastră generală. Eu nu sunt expert în terapiile acestea. Iulia este unul dintre cei mai importanți medici dermatologi din România. Nici ea nu este expertă în celelalte terapii, însă are o abordare mult mai holistică în ceea ce face și asta ne ajută foarte mult să vadă puțin terapiile pe care le avem noi dintr-o perspectivă mult mai clară decât mine. Eu privesc mai mult business, ea privește mai mult pe energie, emoție și mixul ăsta zic că funcționează foarte bine.
Ai încercat s-o convigi pe Adela să se implice?
Am încercat și sper să accepte să se implice pe termen lung. Am vorbit și cu Iulia lucrul acesta, să fim împreună pe toată povestea asta. Bineînțeles că Adela a zis că mă sprijină necondiționat, dar eu vreau să fie mai mult decât atât, dar lucrurile astea le vom discuta ulterior. Dar Adela e alături de noi în toate demersurile, după cum bine ai observat.