Una dintre întrebările cele mai frecvente pe care și le-au pus românii în perioada stării de urgență a fost ce se întâmplă dacă expiră permisul de conducere sau cartea de identitate? Legea este clară și fiecare persoană trebuie să știe ce are de făcut dacă se confruntă cu această problemă.
România a intrat prima dată în stare de urgență pe data de 16 martie, iar de atunci au apărut schimbări majore în stilul de viață al fiecăruia dintre noi. Pe lângă faptul că oamenii nu mai au voie să iasă din casă decât dacă au asupra lor o declarație pe proprie răspundere sau o adeverință de la angajator, au fost și alte probleme cu care s-au confruntat unele persoane.
De exemplu, cei cărora le-a expirat buletinul nu au știut cum trebuie să procedeze în această perioadă. Se știe că, în mod normal, fiind principalul act al cetățeanului, cartea de identitate trebuie schimbată înainte ca aceasta să expire. Nu la fel stau însă lucrurile în timpul stării de urgență.
Ministerul Afacerilor Interne a precizat faptul că oamenii care au întâmpinat această problemă în această perioadă nu au motive de îngrijorare. Din momentul în care se va ridica starea de urgență de pe teritoriul României, cetățenii vor avea la dispoziție încă 90 de zile în care vor putea să-și schimbe buletinul.
Aceeași regulă este valabilă și pentru permisul de conducere, dar și pentru alte documente, cum ar fi, de exemplu, vizele de flotant, autorizațiile de construcție sau certificatele de urbanism. Așadar, în toată această perioadă, toate actele vor fi valabile în fața legii, chiar dacă sunt expirate.
Există însă și situații mai speciale, cum ar fi pierderea actului de identitate sau a permisului. În cazul în care vi se întâmplă acest lucru, trebuie să solicitați eliberarea unui document nou. Același lucru se întâmplă și dacă vi se fură orice act sau dacă este distrus.
În cazul permiselor de conducere, dacă aveți o dovadă înlocuitoare a acestui act, nu veți avea nevoie să faceți cerere de prelungire. Acestea se prelungesc din oficiu, în momentul în care se emite ordonanța de către procurori.
În cazul în care nu vor crește cazurile de îmbolnăviri cu coronavirus și se va ridica starea de urgență începând cu data de 15 mai, așa cum s-a discutat în ultima vreme, cetățenii care trebuie să-și schimbe documentele pot începe să-și facă programări la oficiul de care aparțin.