Tot mai mulți pasionați de automobile de epocă restaurează și întrețin exemplare superbe, de multe ori cu valoare inestimabilă, cel puțin dacă luăm în considerare factorul sentimental.
Tradiția competițiilor dedicate acestor automobile de epocă se păstrează și azi, dar interesul publicului românesc pentru astfel de evenimente rămâne încă scăzut. Și asta în ciuda faptului că în cultura oricărui popor, inclusiv a noastră, automobilul face parte din istorie, iar România are o bogată tradiție în acest domeniu, fiind și astăzi un producător important pe harta Europei.
Fără a mai menționa succesele obținute de conaționalii noștri în competițiile motorizate interbelice, Petre Cristea, George Valentin Bibescu și Marin Dumitrescu și mulți alții. Fără a mai aminti de primul automobil aerodinamic realizat de Aurel Perșu ori de puternica tradiție regală legată de automobil, bine cunoscută fiind a marea pasiune a regelui Mihai I de a conduce și de a colecționa automobile. Desigur, dragostea pentru vehicule istorice nu a încetat niciodată să existe, dar hiatusul produs de comunism, emigrarea unor personalități, înstrăinarea, pierderea sau distrugerea unor automobile de valoare în acei ani au împiedicat dezvoltarea unei mai puternice și mai coerente culturi a automobilului în România, situație care, din fericire, începe ușor-ușor să se îndrepte. Un rol important aici îl are și Retromobil Club România, care a obținut o serie importantă de scutiri de taxe pentru automobilele istorice înmatriculate în țară.
Astfel, în ultimii ani segmentul acestor automobile de epocă a intrat în efervescență, a apărut o serie importantă de restauratori de mare calibru, deja recunoscuți peste hotare pentru calitatea operelor lor, au apărut colecții de valoare, precum cea deținută de Ion Țiriac, concursuri și evenimente dedicate acestui gen de automobile, cluburi și chiar competiții în adevăratul sens al cuvântului, grupa vehiculelor istorice fiind atracția Campionatului Național de Viteză în Coastă. În curând, este foarte posibil să asistăm la deschiderea a unuia sau chiar două muzee pe această temă și la demararea altor activități în domeniu.
1. Jaguar SS 100 din 1936 – locul I clasa Antebelice Cabriolet
2. Alvis Speed 25 4.3 Litre Mayfair din 1937 – locul I clasa Antebelice Coupé
3. Rolls-Royce Phantom Windovers Sedanca De Ville din 1934 – locul I clasa Antebelice Sedan
4. Jaguar E Type Mk III V12 din 1972 – locul I clasa Postbelice Cabriolet
5. Dual Ghia 6.4 din 1963 – locul I clasa Postbelice Coupé
6. Jaguar Mk II din 1967 – locul I clasa Postbelice Sedan
7. Dacia 1300 LS din 1978 – locul I clasa Fabricat în România
8. Bentley 8 Litre Vanden Plas Le Mans din 1931 – locul II clasa Antebelice Cabriolet
9. Cadillac DeVille din 1962- locul II clasa Postbelice Sedan
10. Rolls-Royce Phantom II Carlton Coupé din 1934 – locul II Antebelice Coupé