Asta deoarece este o procedură simplă, rapidă şi deosebit de eficientă financiar. Pentru a cumpăra dintr-un magazin tradiţional trebuie să pierzi câteva ore ducându-te la un mall, drumul, parcarea, plimbarea şi plata unui preţ uneori chiar cu 50%-60% mai mare. La cumpărătura online totul e instant: intri pe site de pe telefon sau desktop, comanzi şi îţi vine în 24 de ore la adresa la care doreşti (birou, acasă, sau dacă e un cadou pentru cineva direct la adresa respectivă). Comanda la un preţ imbatabil şi, dacă cumva te răzgândeşti – fără a desigila produsul – îl poţi returna.
Dintre jucatorii principali din piata de parfumuri românească, se remarca aoro.ro, proaspat rebranduit in notino.ro, parfumeria.ro, si nu în ultimul rând sephora.ro (pe locul doi in vanzarile offline din România), care incearca sa atinga mai multi clienti prin promovarea magazinului online. Din analiza de mai jos se detaşează vizibil parfumeria.ro, siteul preferat de shopping al vedetelor, un magazin online lansat în 2016 care şi-a dublat cota de piaţă în al doilea an de existenţă, ceea ce este considerat de analişti un succes aparte. Pe scurt parfumeria.ro a mers pe schema: preţuri mici (ei câştigă foarte puţin dar îi interesează cota de piaţă), livrare rapidă, customer service atent.
Experţii contactaţi de noi au comparat preturile pentru cateva parfumuri reprezentative: