Autoturismele folosite de Nicolae Ceaușescu au fost vândute la licitații de statul român, iar o mare parte dintre maşinile rare deţinute de fostul lider comunist au ajuns la colecționari din întreaga lume, după ce le-au achiziţionat cu sume generoase.
Iubitorii de masini vechi au putut admira mai multe modele la Iasi, unde au fost expuse modele unicat. Printre acestea, s-a numarat si o Dacia 2000, care i-a apartinut lui Nicolae Ceausescu. Ceausescu a fost posesorul mai multor masini de colectie fabricate in afara tarii, dar si al unor autoturisme unicat realizate in Romania special pentru fostul lider comunist si familia sa.
Acest autoturism Dacia 2000 a fost produs in 1982, dar nu a fost pus in vanzare. Masina era folosita de Nicolae Ceausescu in vizitele sale de lucru. Dupa Revolutie insa, si-a gasit alti proprietari.
„Atunci cand am luat-o primul proprietar era SPP, apoi la o primarie, apoi la un privat, apoi la altul si apoi eu”, spune Ovidiu Magureanu, presedintele Dacia Clasic. Masina este inca functionala si are un motor de 2200 centimetri cubi si 116 cai putere. Este dotata cu o cutie de viteze automata in trei trepte, pilot automat cu comenzi pe volan, geamuri electrice, inchidere centralizata, aer conditionat si servodirectie, scrie Stirile Pro Tv.
Un pensionar povesteste ca era o bucurie sa conduci o Dacie, insa recunoaste ca adevarata placere era… sa o repari. Primele masini Dacia 1100, au iesit pe portile Uzinei de la Pitesti in 1968, iar un an mai tarziu au aparut modelele Dacia 1300.