Ministrul Turismului, Mircea Dobre, vrea sa faca schimbari in privinta brandului turistic al Romaniei si si-a propus sa inceapa prin inlocuirea celebrei frunze a Elenei Udrea, cu o oaie.
Turoperatorii dezaproba schimbarea brandului, spunand ca in turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, si ironizeaza ideea de a inlocui o frunza cu o oaie. Acestia sunt de parere ca legenda Miorita nu este reprezentativa pentru poporul roman, intrucat spune povestea unui cioban ucis de alti doi romani, in timp ce oaia din balada are un rol pasiv si supus.
„Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”, a declarat ministrul Turismului, in Parlament, marti (30 mai), conform Digi24.
Dupa ce subiectul a fost dezbatut intens pe retelele de socializare, Mircea Dobre a confirmat mesajul transmis, dar a precizat ca intentia sa nu e de a schimba brandul turistic.
Nici nu ar avea cum pana in 2020, pentru că celebra frunză este realizată cu fonduri comunitare și ar trebui să dea înapoi Comisiei Europene 850 de mii de euro. Însă, recunoaște că și-a propus să-i atragă pe turiștii români cu un simbol cunoscut de toată lumea – Miorița.