Daca la capitolul autostrazi stam destul de prost, trebuie sa stiti ca la capitolul infrastructura feroviara situatia este mult mai dramatica.
Cu o lungime de aproape 800 de metri tunelul este singurul tunel feroviar din Romania construit dupa 1989.
Aflat in judetul Hunedoara tunelul face parte din tronsonul de cale ferata Vintu de Jos – Simeria, care este modernizat cu aproape 320 de milioane de euro. Tunelul construit în aproape trei ani și zona din jurul său reprezintă cea mai spectaculoasă parte a viitoarei magistrale feroviare.Pe toată lungimea sa de 800 de metri, tunelul este construit în curbă. Potrivit proiectului, trenurile de călători ar putea circula cu 160 de km pe oră, în timp ce trenurile de marfă au prevăzută o viteză maximă de 120 de km/oră.
“A fost făcut integral de o firmă românească, e primul tunel românesc de după Revoluție, lungimea lui este impresionantă chiar și pentru tuneliști și pentru lucrările de tunel de specialitate”, spune Liviu Drenchea, șef de proiect.
Tronsonul de 43 de km între Vințu de Jos și Simeria face parte din traseul de 2.000 de km al coridorului 4 Pan-European feroviar, ce leagă oraşul german Nurnberg de Constanța. Proiectul prevede lucrări de modernizare și reabilitare a infrastructurii feroviare, dar și construirea a 11 poduri și a tunelului pentru care în această porțiune a fost deviat traseul Drumului Național 7, relatează reporterul Digi24 Andrada Velciov.
100 de muncitori lucrează acum pe șantierul căii ferate. 90% din proiect este finalizat.
„Așteptăm din păcate să se reloce o conductă de gaz care ne blochează în capete proiectului, și la intrare, și la ieșire, după care sperăm în maxim jumătate de an tunelul va fi gata”, spune Liviu Drenchea.
Proiectul a fost finalizat în 2011, însă construcţiile au început abia în 2015. Valoarea totală a lucrărilor pentru tronsonul dintre Vințu de Jos și Simeria este de 318 milioane de euro fără TVA.