Starea de alertă: Noi reguli la serviciu! Ce trebuie să asigure angajatorii între salariaţi începând de mâine

14 05. 2020, 15:05

Documentul oficial al stării de alertă a fost adoptat miercuri seară de Senat. Acesta prevede că angajatorii trebuie să asigure între salariaţi existenţa unui interval de o oră la începerea şi la terminarea programului de muncă. 

Pe durata stării de alertă, prin derogare de la prevederile art.118 alin.(1) din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, pot stabili programe individualizate de muncă, fără acordul salariatului, astfel încât între salariaţi să se asigure existenţa unui interval de o oră la începerea şi la terminarea programului de muncă, într-o perioadă de 3 ore.

DOCUMENTUL OFICIAL AICI

Amenzi pentru nerespectarea regulilor impuse de starea de alertă

Camera Deputaţilor urmează să se pronunţe prin vot asupra restricţiilor şi sancţiunilor ce vor fi în vigoare pe durata stării de alertă. Astfel circulaţia în intervalele orare interzise, ar putea fi sancţionată cu amendă de la 500 la 2.500 de lei.

Pentru nerespectarea izolării, amenzile contravenţionale ar putea fi între 1.000 şi 5.000 de lei. Nerespectarea interdicţiei de ieşire dintr-o anumită zonă, ar putea fi sancţionată cu amendă de la 500 la 2500 de lei, iar când localitatea/zona se află în carantină, amenda ar putea fi între 1.000 şi 5.000 de lei.

Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a făcut noi modificări în ceea ce priveşte proiectul de lege privind instituirea stării de alertă.